09-10-2016 Alem 4 - RKTVC 5 5 - 0

Alem 4 - RKTVC 5   5-0    (1-0)

Alem 4 doet goede zaken

Lastige klip RKTVC 5 blijkt makkelijk te nemen hindernis voor Alem 4.

Onder een najaarszonnetje speelde Alem 4 een hele goede wedstrijd en deelde al meteen een waarschuwing uit. Alem midvoor Wilbert van Boxtel schoot net naast het doel van RKTVC.
Alem 4 was heer en meester op het veld en een doelpunt kon dan ook niet lang uitblijven. Na een dribbel van Rick Leerintveld steekpaaste hij de bal op Wilbert van Boxtel, die met een bal over dertig meter Alem-aanvoerder Joop Kollenburg diep stuurde. Als in zijn jonge jaren snelde Kollenburg naar de achterlijn vanwaar hij de bal panklaar op het hoofd van van Boxtel legde die 1-0 inkopte.
RKTVC kon geen vuist maken en Alem creëerde volop kansen, maar vergat zich te belonen voor het goede spel. Een combinatie tussen Thomas van Mook en Jannes Piels werd door laatstgenoemde besloten met een schot, dat werd gekeerd door de uitstekende Tielse doelman. Na een steekballetje van Kees-Jan Zwanenberg, strandde ook van Boxtel op de RKTVC-keeper.

Ook na rust dicteerde Alem de wedstrijd en de druk op de Tielse achterhoede werd steeds groter. Een schot van Zwanenberg na weer een goedlopende aanval werd door de doelman tot corner verwerkt. Uit de aansluitende corner raakte spits van Boxtel de lat. Rechtsback Gerwin van der Burg onderschepte een Tielse aanval en schoot met een droge afstandsschuiver de bal achter de verbouwereerde Tielse sluitpost.
Een, door de verder uitstekend leidende arbiter van Lent, wat makkelijk gegeven strafschop gooide de wedstrijd definitief in het slot. Kees-Jan Zwanenberg tekende voor dit buitenkansje.
'n Middenvelder van RKTVC maakte zich nog dermate druk, om de in zijn ogen onterecht gegeven penalty, dat scheidsrechter van Lent hem met rood wegstuurde. Rechtshalf Maarten Traa profiteerde van de ruimte en was drie maal dicht bij een doelpunt. Een schot door de benen van de keeper werd nog net voor de doellijn gered, na een wat onoverzichtelijke situatie, frommelde Traa de bal langs de verkeerde kant van de paal. Bij de derde poging kreeg hij de bal wel in het doel, maar scheidsrechter van Lent annuleerde de treffer wegens hands.
Alem 4 topscorer Elies Grandia speelde een ongelukkige wedstrijd, maar liet aan het eind van de wedstrijd zien toch een goaltjesdief te zijn door twee keer quasie nonchalant te scoren.

Door deze overwinning is Alem 4 opgeschoven naar de tweede plaats en spelen de mannen van manager Piet van Boxtel volgende week tegen koploper Wadenoijen 3 om de koppositie op de ranglijst.

Opvallend
  • De hele wedstrijd werkloos toekijkende Alem-doelman Jory Hooijmans
  • Jannes Piels die per ongeluk op de schoenen van zijn broer speelde en deze nog tijdens de wedstrijd moest inleveren
  • De kuitblessure van Peter de Cocq van Delwijnen