25-09-2016 BZS 5 - Alem 4 1 - 2

BZS 5 - Alem 4   1-2    (0-2)

Driepunter voor Alem 4

Na het gelijke spel van vorige week won Alem 4 vandaag wél, maar het kostte de nodige moeite.

Met de nodige blessures en afmeldingen reisde Alem 4 met een krappe selectie af naar het hart van de Betuwe; Beusichem.
De beoogde midvoor van vandaag Elies Grandia, had zich laten verleiden en was daardoor niet in staat om bij de wedstrijd te zijn, waardoor manager van Boxtel terug moest grijpen op het beproefde 4-4-2 systeem.

Alem 4 en BZS 5 begonnen zeer matig aan de wedstrijd en schotelden de zes toeschouwers een povere pot voetbal voor. Alem werkte keihard, maar had duidelijk moeite met het kunstgrasveld. Zonder kansen te creëren trapten Alem en BZS de bal naar elkaar. Een tactisch schaakspel, aldus assistent van de week Tim Hanegraaf.
Halverwege de eerste helft kreeg Thomas van Mook de handen op elkaar, toen hij met een "half-volley" de Beusichemse keeper verschalkte en Alem op voorsprong bracht. Even later redde interim Alem-doelman Theo Leerintveld op sublieme wijze. Hij blokte de inzet van een alleen voor Leerintveld opgedoken BZS-aanvaller.
Nog voor rust verdubbelde Alem 4 de voorsprong door de met afstand mooiste aanval van de wedstrijd: Jannes Piels bracht met een diagonale rush de bal bij linkerspits Thomas van Mook, zijn nauwkeurige voorzet werd door Kees-Jan Zwanenberg met het hoofd afgewerkt.

In de tweede helft leek Alem nog even in de problemen te komen, toen BZS op een wat gelukkige manier de aansluitingstreffer produceerde. Maar de Alemse defensie bleef tamelijk gemakkelijk overeind. Een kans kreeg BZS nog, 'n afstandschot werd echter door de door het doel zwevende Leerintveld buiten de palen getikt.
Alem kreeg ook nog wat mogelijkheden en halve kansen, maar kon geen echte vuist meer maken. Wel trok het de eerste overwinning van het seizoen over de streep.

• Aanvoerder Joop Kollenburg viel uit met een spierblessure en naar het zich laat aanzien kan Alem 4 een aantal weken geen beroep doen op zijn specifieke kwaliteiten

Wisselspeler Maarten Traa en de geblesseerde Tim Hanegraaf kijken min of meer aandachtig naar het vertoonde spel

Theo Leerintveld

Gerwin v/d Burg Emin Alkan Niels van Hooft Angelo Verhoeven