17-04-2016 Alem 4 - Theole 4 1 - 2

Alem 4 - Theole 4   1-2    (1-1)

Theole 4 nét te sterk

Foutieve terugspeelbal beslist de wedstrijd

Alem 4 speelde vandaag een van de slechtste wedstrijden dit seizoen en verloor verdiend van een beter, maar soms wat irritant spelend Theole 4.
Toch begon Alem goed aan de wedstrijd, Elies Grandia snelde in de eerste minuut langs zijn directe tegenstander als een ferrari voorbij een fiat panda, maar in plaats van de bal breed te leggen op de vrijstaande Robert-Jan Hofman ging Grandia voor eigen succes en zijn inzet verdween naast het Tielse doel.
Daarna zakte het Alemse spelpeil naar een bedenkelijk niveau. Het slim spelende Theole kreeg meer en meer de overhand, waarvan de Tielse voorsprong een logisch gevolg was.
Alem kreunde en steunde en liep vooral achter Theole aan en had het aan de degelijk keepende Jory Hooijmans te danken dat de achterstand tot één doelpunt beperkt bleef.
Bij een van de schaarse Alemse aanvallen werd Thomas van Mook binnen de zestien meter ten val gebracht. Kees-Jan Zwanenberg eiste de pingel op en schoot onberispelijk binnen.
De mannen van manager van Boxtel hadden zelfs zomaar met een voorsprong kunnen gaan rusten. Aanvoerder Joop Kollenburg zag zijn gelobte schot van grote afstand over de Tielse doelman gaan, echter de bal zeilde ook nét over het doel.

Na rust een herhaling van zetten. Theole wat dreigender en Alem dat geen vuist kon maken. Toen de wedstrijd op een gelijkspel af leek te stevenen, eiste Niels van Hooft een hoofdrol voor zich op. Bij een terugspeelbal zag hij de Tielse spits over het hoofd, die dankbaar gebruik maakte van dit buitenkansje. Twee minuten later deed van Hooft deze actie nog een keer over, weer lanceerde hij de Tielse spits, maar nu was het Alem-doelman Hooijmans die een doelpunt voorkwam.
Alem ging de laatste tien minuten één op één spelen en het zette Theole 4 weliswaar onder druk, maar werd niet echt gevaarlijk tot een paar minuten voor tijd, toen de bij de tweede paal opgedoken John Donks een voorzet net niet in het Tielse doel kon werken.

Alem 4 verloor en daarmee is de, na de winterstop, ongeslagen reeks ten einde.

Tijdens de wedstrijd moest er worden geschuild voor een pittige hagelbui

De nieuwe schoenen van Henri van den Berk
Na volgende wedstrijd te koop tegen elk aannemelijk bod

Jory Hooijmans