06-03-2016 Buren 4 - Alem 4 0 - 4

Buren 4 - Alem 4   0-4    (0-2)

Alem 4 pakt weer drie punten

Eenvoudige overwinning van Alem 4 op een zeer sportief spelend Buren 4

De complete selectie van Buren 4 was gisteren een avondje wezen stappen, er werd een concert bezocht van Django Wagner en het leek er op dat een aantal Burense spelers bij aanvang van de wedstrijd nog niet wakker was en Buren 4 keek na zeven minuten spelen al tegen een 0-2 achterstand aan.
Elies Grandia werd door Koen de Leeuw gelanceerd en hij werkte met buitenkant voet beheerst af. Na een misverstand in de Burense defensie kwam de bal voor de voeten van aanvoerder Joop Kollenburg. Kollenburg bedacht zich geen moment en schoot de bal met een soort van afzwaaier in de rechterbovenhoek van het lege doel: 0-2.
Daarna herpakte Buren zich en kwam beter in de wedstrijd, beide ploegen gaven erg veel ruimte weg, maar lieten elkaar lekker voetballen. De uitstekend fluitende arbiter Steenis had geen enkele moeite met de sportieve wedstrijd.
Zowel Alem als Buren kregen nog één goede kans in de eerste helft, maar zowel Elies Grandia als de Burense spits zagen hun inzet voorlangs gaan.

In de korte tweede helft (scheidsrechter Steenis floot de wedstrijd zéér scherp af) kwam Alem totaal niet meer in problemen, doelman Jory Hooijmans moest slechts een keer handelend optreden, na een schotje van een Burense middenvelder.
Ondanks waarschuwingen aan de Burense verdedigers, dat Koen de Leeuw "het zelf ging doen" prikte de Leeuw de bal inderdaad zelf in de korte hoek binnen. Robert-Jan Hofman zorgde voor de 0-4 eindstand.
Vermeldenswaard is nog de mooiste Alemse aanval, besloten met een hakje van Bas Brekelmans, op de vrijstaande Robert-Jan Hofman. De uitstekende Burense doelman redde echter bekwaam. (aanval had een beter lot verdiend).

Conclusie 1: Beste man vandaag aan Alem zijde was de zeer gedreven spelende voorstopper Peter de Cocq van Delwijnen.
Conclusie 2: Drie punten gingen verdiend mee naar Alem. Duimpje omhoog voor Buren 4, dat er een sportieve en daarom leuke wedstrijd van maakte .

Voor de wedstrijd opperste concentratie bij Alem 4

Inzet van Elies Grandia wordt gered door de Burense keeper