13-12-2015 Theole 4 - Alem 4 2 - 1

Theole 4 - Alem 4   2-1    (2-0)

Alem 4 laat punten in Tiel

Alem 4 verdiende een punt maar staat weer met lege handen

Omdat het hoofdveld van Theole nét voor de wedstrijd door de Tielse consul werd afgekeurd, werd er voor deze wedstrijd uitgeweken naar het bejaarde kunstgrasveld.
Alem manager van Boxtel had indachtig de tijd van het jaar vandaag als tactiek gekozen voor "de kerstboom", namelijk een "vier - drie - twee - een" opstelling.
Zowel Alem als Theole schoten vanmorgen als raketten uit de startblokken. Eerst schoot de piek van de kerstboom Elies Grandia, in de korte hoek naast het Tielse doel, waar hij misschien beter de bal in de lange hoek had kunnen schuiven. Meteen daarna dook een Tielse spits alleen op voor de uitstekende Alem doelman Jory Hooijmans. De Theolense aanvaller trapte de bal wél richting de verre hoek, maar net naast.
In de volgende twintig minuten was Alem de betere ploeg, zonder echt kansen af te dwingen. Na de eerste twintig minuten begonnen er steeds meer naalden uit de Alemse kerstboom te vallen en werden de ruimtes tussen de verschillende takken te groot. Het slimme Theole 4 maakte daar goed gebruik van en tussen de Alemse linies doorspelend kwam de Tielse formatie op een 2-0 voorsprong.

Na rust was van Boxtel afgestapt van de kerstgedachte en teruggekeerd naar het vertrouwde 4-4-2. De uit de benedenwindse eilanden teruggekeerde Theo Leerintveld maakte in de tweede helft zijn opwachting en ondanks zijn zware heupblessure (Leerintveld wordt aanstaande dinsdag voorzien van een nieuwe heup) stichte hij volop gevaar voor het Theolense doel.
De aansluitingstreffer kwam dan ook van de voet van Leerintveld. Goed aangespeeld in de zestien meter door Ben van Boxtel, kapte hij zich vrij voor de Tielse keeper, wachtte geduldig op de eerste reactie van de doelman en stifte daarna de bal tegen het net.
Alem 4 rechtte de rug en draaide de duimschroeven nog een keer aan, kreeg nog wat halve kansen en mogelijkheden maar wist de Theolense defensie niet meer te slechten

Conclusie: Alem 4 had zeker meer verdiend.
Opmerkelijk: Theo Leerintveld speelde de laatste wedstrijd met zijn oude heup
Overpeinzing: Was dit de laatste wedstrijd en het laatste doelpunt van Theo Leerintveld, of zien wij hem na zijn zware operatie weer terug binnen de lijnen...

De veters van Theo Leerintveld worden gestrikt; hij is klaar om in te vallen

Deze inzet van Theo werd nog gepareerd door de doelman, maar de volgende ging er in