11-10-2015 Alem 4 - Buren 4 4 - 2

Alem 4 - Buren 4   4-2    (1-1)

Wedstrijd kantelt in laatste tien minuten

Gelijkmaker Elies Grandia kantelpunt in de wedstrijd

Slordig spelend Alem 4 maakte het zich vanmorgen onnodig moeilijk tegen Buren 4.

Buren 4 bleek een vooral stugge ploeg te zijn, die hard werkte en het fysieke niet schuwde. Voetballend was Alem 4 beter en had na een half uur spelen allang het verschil in de wedstrijd moeten maken. Buren liet erg veel ruimte, maar Alem profiteerde daar niet of nauwelijks van. Het speelde slordig en er werd teveel naar elkaar gekeken en met de vinger gewezen.
Buren 4 was slagvaardiger en benutte beide kansen die het in de wedstrijd kreeg!
Kees-Jan Zwanenberg had Alem 4 voor rust vanuit een penalty nog op gelijke hoogte gebracht nadat Hans Brekelmans binnen de zestien meter gevloerd was.
Na rust kwam Buren 4 uit het niets weer op voorsprong; een door de Alemse verdediging verkeerd beoordeelde, van richting veranderde bal, werd door Buren voorgezet en afgewerkt.
Daarna leek de wedstrijd voor Alem 4 als een nachtkaars uit te gaan. Er werd wel hard gewerkt maar steeds werden verkeerde keuzes gemaakt.
Alem had zich al bijna bij de nederlaag neergelegd toen zeven minuten voor tijd de doorgewisselde Elies Grandia een voorzet van Hans Brekelmans prima achter de Burense doelman schoot. Alem 4 zette nog eens aan en Buren 4 bleek er volledig doorheen te zitten en de ene na de andere Alemse aanval rolde richting het Burense doel. Met de mooiste actie van de wedstrijd bracht Hans Brekelmans Alem 4 vlak voor tijd op voorsprong, zijn diagonale schot verdween onhoudbaar in het dak van het Burense doel. In de blessuretijd maakte Bas Brekelmans er zelfs nog 4-2 van.

De uitslag verbloemd wél het povere Alemse spel in de eerste helft en in een groot deel van de tweede. Niettemin was de zege verdiend tegen een mannelijk, maar fair spelend Buren 4.

Kees-Jan Zwanenberg benut penalty en brengt Alem 4 op 1-1

Jory Hooijmans