04-10-2015 Teisterbanders 4 - Alem 4 4 - 2

Teisterbanders 4 - Alem 4   4-2    (1-0)

Alem 4 kan stijgende lijn niet doortrekken

Vanwege personele problemen schoten Léon Verhoeven en John Hondong Alem 4 te hulp

Oud-Alem 3 speler Bernard Scully (tegenwoordig in dienst van Teisterbanders) stond Alem 4 vanmorgen al vroeg op te wachten om zijn oud-ploeggenoten succes te wensen. Maar waar "Bernie" met zijn Teisterbantse dames de koploper versloeg, moest Alem 4 het afleggen tegen Teisterbanders 4.

Vanwege nogal wat afwezigen, waren Léon Verhoeven en John Hondong van de standby-lijst gehaald om het Alemse team weer op sterkte te brengen. Op een enkel foutje na speelden beiden een uitstekende wedstrijd, waarbij Verhoeven ook nog eens 'n kwartier als assistent-scheidsrechter optrad.
Twee nagenoeg gelijkwaardige ploegen streden om de winst in een sportieve wedstrijd onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter Hensen.
Wat gelukkig kwam Teisterbanders uit een corner op voorsprong, de kopbal schampte de schouder van Kees-Jan Zwanenberg, waardoor de gestrekt naar de bovenhoek zwevende Alem-doelman Jory Hooijmans zijn vingers onvoldoende achter de bal kon krijgen om een doelpunt te voorkomen.
Vlak voor rust had Léon Verhoeven uit een vrije trap van John Donks de gelijkmaker op de voet, maar Verhoeven raakte de bal onvoldoende.

De tweede helft begon met de tweede grote Alemse kans op de gelijkmaker, na goed doorzetten van Elies Grandia kreeg Theo Leerintveld de bal niet in het Kerk-Avezaathse doel gefrommeld.
De in het tweede bedrijf ingevallen Joop Kollenburg viel al vroeg uit met een spierblessure, wat Léon Verhoeven de uitspraak onlokte dat Kollenburg beter is in uitvallen dan in invallen. En toen stond het zomaar 2-0... Daarna rechtte Alem 4 de rug en op aangeven van Elies Grandia scoorde Theo Leerintveld de aansluitingstreffer en toen diezelfde Grandia ook nog de gelijkmaker aantekende, leek er een andere wind te gaan waaien op sportpark de Woerd. Het bleek echter maar een slap briesje te zijn, want in de Alemse euforie van de gelijkmaker kwam Teisterbanders alweer op voorsprong en werd het óók nog eens 4-2. Dat het niet nog erger werd was te danken aan doelman Jory Hooijmans, die met een drietal katachtige reddingen het vijfde doelpunt van Teisterbanders voorkwam.

Jory Hooijmans

Henri v/d Berk Hans Brekelmans Niels van Hooft Angelo Verhoeven