27-09-2015 Alem 4 - RKTVC 5 2 - 0

Alem 4 - RKTVC 5   3-2    (1-1)

Eerste winst Alem 4

Aftrap om 10.00 uur

Na een mislukte aanloop van het seizoen (drie wedstrijden gespeeld en driemaal verloren) pakte Alem 4 vanmorgen de eerste winst.

Op verzoek van RKTVC traden beide ploegen vanmorgen al om tien uur tegen elkaar in het strijdperk.
En op het vroege uur, onder een prettig najaarszonnetje, brachten beide ploegen een leuke en sportieve pot voetbal op de grasmat.
RKTVC 5 bleek een geslepen ploeg, die het Alem 4 vooral in de eerste helft moeilijk maakte. RKTVC bleek vooral gevaarlijk bij standaardsituaties en scoorde daar ook tweemaal uit.
Bij Alem 4 was laatste man Hans Brekelmans overal aanwezig op het veld, zo dook hij na de openingstreffer plotseling op voor het Tielse doel en tikte de gelijkmaker binnen.

In de tweede helft trok Alem meer en meer het spel naar zich toe. Vooral omdat RKTVC maar één wissel ter beschikking had (de 61-jarige Jos Martens) en Alem-manager Piet van Boxtel na rust vier jonge honden het veld in kon sturen.
Wél kwam RKTVC nog een keer op voorsprong, een corner werd onhoudbaar achter Alem-doelman Jory Hooijmans geschoten. Elies Grandia bracht Alem weer langszij met een schot dat via de binnenkant van de paal in de goal verdween.
Toen beide ploegen zich al opmaakten om de punten gezamenlijk te delen, was het de uitstekend ingevallen Bas Brekelmans die in de slotminuut het winnende doelpunt binnenschoot. Diep in blessuretijd had Brekelmans zelfs de kans om nogmaals te scoren, maar zijn te wilde trap vloog over het Tielse doel.

Memorabel:

• De duikvlucht van Alem-keeper Jory Hooijmans, hij tikte een bal schitterend uit de bovenhoek.
  • De duels tussen Alem-voorstopper Niels van Hooft en RKTVC-spits Aksoy.
  • De dramatisch getrapte corners van Joop Kollenburg.

• Matchwinner Bas Brekelmans

Jory Hooijmans

Henri v/d Berk
    (Maarten Traa)