20-09-2015 RKVSC 2 - Alem 4 2 - 0

RKVSC 2 - Alem 4   2-0    (0-0)

Alem 4 komt nét te kort

Thomas van Mook was vandaag een van de uitblinkers

Alem 4 speelde vandaag een puike wedstrijd tegen het schaduwteam van RKVSC, maar moest het in de tweede helft conditioneel afleggen tegen RKVSC 2, waardoor de Velddrielenaren de drie punten in eigen huis hielden.

In de eerste vijfentwintig minuten van de wedstrijd was Alem 4 voetballend de betere ploeg, Robert-Jan Hofman kwam een teenlengte tekort om Alem op voorsprong te zetten en Kees-Jan Zwanenberg zag zijn schot door de doelpaal gekeerd worden. Na het uitstekende begin van Alem 4 kwam de wedstrijd meer in evenwicht zonder dat beide teams tot kansen kwamen. De 0-0 ruststand was daar een logisch gevolg van.

In de tweede helft kantelde de wedstrijd langzaam in het voordeel van RKVSC 2. De Velddrielse formatie van coach en oud-Alem speler Harald v.d. Bighelaar trok steeds meer het initiatief naar zich toe, maar de Alemse defensie onder leiding van de gedreven spelende Hans Brekelmans en aanvoerder Chris van Oers gaf geen krimp. Het zag er naar uit dat de wedstrijd met dezelfde stand zou eindigen als waarmee was begonnen.
Helaas voor het dapper strijdende team van manager Piet van Boxtel kwam RKVSC 2 tóch op voorsprong. Een Velddrielse voorzet werd door Alem doelman Jory Hooijmans goed weggetikt, maar kwam wat gelukkig voor de voeten van RKVSC-spits Richard Mouthaan terecht, die aarzelde geen moment en schoot de bal achter de kansloze Hooijmans.
Alem probeerde wel op jacht te gaan naar de gelijkmaker, maar kwam conditioneel tekort om een vuist te maken en verscheen nog maar sporadisch voor het door Tony Ketels verdedigde Velddrielse doel.
Nadat Alem 4 in de slotfase risico's ging nemen, achterin één op één spelen, Hans Brekelmans schoof door naar het middenveld, profiteerde Bart Goesten in de laatste minuut van de wedstrijd door het tweede Velddrielse doelpunt te maken en daarmee de wedstrijd te beslissen.

Uitblinkers vandaag aan Alem-zijde waren de centrale verdedigers Hans Brekelmans en Chris van Oers en de middenvelders Thomas van Mook en Robert-Jan Hofman.
Ondanks het verlies toch een prima herstel na het debacle van vorige week in Wadenoijen.

Jory Hooijmans

Henri v/d Berk Hans Brekelmans Chris van Oers