30-08-2015 Alem 4 - DSC 7 (vet.) 0 - 3

Alem 4 - DSC 7 (vet.)   0-3   (0-2)

Alem 4 ten onder in strijd om "Gat van Sientjes" beker

In de allereerste oefenwedstrijd van het voormalige Alem 3 als Alem 4, kon Alem 4 meteen een prijs pakken.
Daar waar PSV en FC Groningen om de Johan Cruijff schaal speelden, streden Alem 4 en DSC 7 om de gat van Sientjes wisselbeker.

In een aantrekkelijk duel moest Alem 4 in de veteranen van DSC haar meerdere erkennen. Toch had Alem in deze wedstrijd zeker kansen, maar waar DSC bijna 100% scoorde op kansen benutten, sprong Alem 4 heel wat minder zorgvuldig met haar kansen om.
Alem 4 kwam door een schitterende Kerkdrielse goal al vroeg in de wedstrijd op achterstand. DSC linksbuiten Boere krulde de bal uiterst precies achter de uitstekende maar kansloze Alem doelman Jory Hooijmans in de kruising. Alem moest het initiatief aan DSC laten, maar in de loop van de eerste helft herstelde de formatie van manager van Boxtel zich. Terwijl de gelijkmaker net voor rust in de lucht hing verdubbelde DSC wat gelukkig de marge naar 0-2.

Een ontketend Alem 4 ging na rust op jacht naar de aansluitingstreffer, maar richtingsgevoel bij met name Henri van den Berk en Hans Brekelmans ontbrak.
In de loop van de tweede helft vloeiden vanwege de tropische temperatuur bij beide elftallen de krachten weg. DSC prikte er na wat misverstanden in de Alemse defensie nog een doelpuntje bij en werd het de eerste winnaar van de prestigieuze wisselbeker.

DSC ontving uit handen van Alem aanvoerder Joop Kollenburg de prestigieuze wisselbeker

Beide teams samen met scheids Broekmeulen na afloop van de wedstrijd

Opstelling

Jory Hooijmans