01-03-2015 Theole 5 - Alem 3 0 - 0

Theole 5 - Alem 3   0-0    (0-0)

Eindeloos lange winterstop ten einde

De dag begon vanmorgen met de afmelding van Willem Toonen. Vannacht tijdens het lammeren van een schaap, had gynaecoloog Toonen bij het ter wereld brengen van het lammetje zijn knie verdraaid...

Zonder Willem Toonen speelde Alem haar eerste wedstrijd na de winterstop op het kunstgrasveld van Theole.

Theole 5 zette Alem van meet af aan onder druk en het was manager van Boxtel al snel duidelijk dat de oranjehemden een lastige wedstrijd voor de boeg hadden.
Toch was het eerste schot op doel van Alem. Het schot van Kees-Jan Zwanenberg miste echter snelheid en werd gepakt door de keeper van Theole.
Theole antwoordde met een doelpunt, dat echter door de uitstekend leidende scheidsrechter wegens buitenspel werd geannuleerd. Daarna wist Theo Leerintveld een schitterende solo-actie van John Donks niet doeltreffend af te ronden, hij schoot over.

Ondanks het overwicht van Theole waren de kansen voor Alem, maar Hans Brekelmans verslikte zich in zijn eigen kapbewegingen en een schot van Robert-Jan Hofman werd van richting veranderd en ging naast. Vlak voor rust zag Brekelmans een schot door de Tielse doelman met de voet gepareerd.

Na rust hadden beide ploegen last van de aantrekkende wind en lag het niveau in de wedstrijd beduidend lager dan voor rust.
Robert-Jan Hofman kreeg de beste kans van de wedstrijd en had moeten scoren voor Alem 3. Na een voorzet van Wilbert van Boxtel schoot hij van dichtbij op de paal.
De wedstrijd eindigde in 0-0.

Samengevat: Theole 5 was op het kunstgras voetballend wat beter en bleef dreigend met voornamelijk afstandsschoten, terwijl de beste kansen voor Alem 3 waren, waardoor beide ploegen konden leven met een puntendeling.

Tony Ketels

Henri van den Berk Wim Steenbekkers Peter de Cocq v Delwijnen Robert-Jan Hofman