26-10-2014 DSS'14 2 - Alem 3 1 - 4

DSS'14 2 - Alem 3   1-4    (0-3)

Vrouwelijke scheidsrechter

Alem 3 beleefde vandaag een unicum, voor het eerst in de historie van Alem stond een officiele competitiewedstrijd onder leiding van een vrouwelijke arbiter.

Het tweede elftal van DSS'14 bleek zeer jong te zijn, maar beschikte over povere voetbalkwaliteiten. Alem 3 dat in elke linie over veel meer voetbalervaring beschikte wist in de eerste helft wel raad met het jonge en onervaren DSS'14 2.
Alem 3 was voetballend beter en kwam verdiend op voorsprong. De opkomende linksback Angelo Verhoeven leverde een voorzet af, die door de onzekere DSS'14 keeper tot doelpunt werd gepromoveerd.
0-2 werd het na uitstekend combinatiespel. Emin Alkan bezorgde de bal bij Hans Brekelmans, die teruglegde op John Donks, die met een bekeken schot de Heeseltse doelman voor de tweede keer klopte.
Een fout van diezelfde doelman, hij liet een schot van Robert-Jan Hofman los, waardoor Henri van den Berk simpel de 0-3 ruststand kon binnentikken.

Na rust had Alem 3 het moeilijker. Het was al vroeg in de wedstrijd sterkhouders Kees-Jan Zwanenberg en Joop Kollenburg vanwege spierblessures kwijtgeraakt.
DSS'14 drong aan, maar Alem 3 vergrootte nog wel de voorsprong naar vier treffers. Hans Brekelmans werd in het strafschopgebied gehaakt en hij verzilverde zelf dit buitenkansje.
Toen na een half uur in de tweede helft John Donks en Hans Brekelmans door stand-in coach Kollenburg uit voorzorg naar de kant werden gehaald, met naar het zich laat aanzien lichte blessures, kreeg DSS'14 2 een veldoverwicht en beperkte Alem 3 zich tot het over de eindstreep brengen van de overwinning.
Laatste man Peter van Boxtel speelde in deze fase een hoofdrol, rustig coachend en de Alem defensie organiserend, maakte hij gebruik van al zijn ervaring en kwam zelf alhoewel licht geblesseerd aan de hamstring geen moment in de problemen.
Voorin kon het nieuwe spitsenkoppel Chris van Oers en Jeroen Bakker geen potten breken, echter de opgebouwde marge van vier doelpunten bleek ruim voldoende, DSS'14 kwam nog wel 'n keer tot scoren, maar Alem 3 hield de voorsprong vrij gemakkelijk vast.

Alem pakte dik verdiend drie punten, waadoor het op de ranglijst DSS'14 2 voorbij gaat.

De vrouwelijke scheidsrechter floot een foutloze wedstrijd

139 jaar voetbalervaring

Tony Ketels