21-09-2014 GVV 4 - Alem 3 2 - 0

GVV 4 - Alem 3   2-0    (1-0)

Onnodig verlies

In een sportieve wedstrijd moest Alem 3 de punten vanmorgen aan de gastheren laten. Het verschil was vanmorgen dat GVV 4 drie kansen kreeg en er daarvan twee benutte, terwijl Alem 3 uit tien kansen niet wist te scoren

GVV 4 beschikt over een fysiek sterk elftal met 'n tweetal gevaarlijke spitsen. De duels van Alem voorstopper Peter de Cocq van Delwijnen en de aanvoerder van GVV behoorden tot de hoogtepunten van deze wedstrijd.
Voetbaltechnisch was het een gelijk opgaande wedstrijd. De eerste goede kans voor Alem 3 was een kopbal van Hans Brekelmans, die schitterend door de uitstekende Geldermalsense doelman uit de hoek werd getikt. GVV bleef dreigend maar kwam door goed Alems verdedigen niet tot kansen.
Meevoetballen van Alem-keeper Tony Ketels leidde de 1-0 voorsprong van GVV 4 in. Na wat kappen en draaien verspeelde Ketels de bal, die daarna vanaf de rand strafschopgebied werd voorgezet en door een GVV aanvaller knap in het Alemse doel werd gewerkt.
Even later redde Ketels knap met de voeten op een venijnig schot in de linkerbenedenhoek.

Na rust hetzelfde beeld, beide ploegen deden niet voor elkaar onder, maar Alem speelde toch de beste kansen uit. Thomas van Mook ging goed door tot aan de achterlijn zijn voorzet werd door Kees-Jan Zwanenberg ingetikt, maar geblokt door een GVV-verdediger. Het Alemse appèl voor hands, werd door de goed fluitende scheidsrechter weggewuifd. De grootste kans voor GVV 4 kwam op naam van Jannick van der Zanden, die een kanonskogel op het eigen doel afvuurde die door doelman Ketels met een uiterste krachtsinspanning uit de linkerbovenhoek kon worden geranseld.
Even later stond het tóch 2-0 toen GVV een van hun kansen wél benutte. Daarna speelde Alem vol op de aanval en kreeg het legio kansen om tenminste de aansluitingstreffer te maken, waarna er misschien nog meer in het vat had gezeten, maar schoten van Wim Steenbekkers, Robert-Jan Hofman en Emin Alkan misten richting. Er werd niet meer gescoord...

Peter de Cocq van Delwijnen vocht verbeten duels uit met GVV aanvoerder Rik Hulscher

Opstelling

Tony Ketels