13-04-2014 Alem 3 - RKKSV 4 3 - 0

Alem 3 - RKKSV 4   3-0    (1-0)

Reuzendoder

Alem 3 bindt ook het hoog genoteerde RKKSV 4 aan de zegekar.

Alem begon voortvarend aan de wedstrijd en vooral de van een knieblessure herstelde Hans Brekelmans was een ware plaag voor de RKKSV-verdediging
Na terugleggen van Léon Verhoeven, ging het schotje van Robert-Jan Hofman voorlangs en kwam Brekelmans een teenlengte tekort om de bal alsnog binnen te glijden...
Een schot van Brekelmans werd knap gepareerd door de Kruisstraatse doelman en uit de aansluitende corner kopte Brekelmans over. Na een steekpass van Kees-Jan Zwanenberg snelde Brekelmans alleen op het doel af, maar manoeuvreerde zich in een dusdanig moeilijke hoek dat deze kans verloren ging.
Na deze onstuimige Alemse openingsfase kwam RKKSV beter in de wedstrijd en kreeg het ook een aantal kansen. Henri van den Berk moest een keer redding brengen op de lijn en de foutloos keepende Tony Ketels tikte tweemaal de bal goed onder de lat weg.
Na een perfecte vrije trap van laatste man Peter van Boxtel, verraste de pijlsnelle Thomas van Mook de complete Kruisstraatse defensie, maar één op één met de keeper wist hij dit buitenkansje niet te verzilveren.
Het spel golfde nu op en neer en over en weer waren er kansen; Willem Toonen kopte op de paal (de paal van het Alemse doel welteverstaan!). John Donks werd voor het doel vrijgespeeld, maar zijn schot miste richting. Een doorgebroken RKKSV speler werd door doelman Ketels op reglementaire wijze van een doelpunt afgehouden, de rebound werd vervolgens over het Alemse doel geschoten.
Op slag van rust valt dan toch nog de 1-0 voor Alem 3. Na breed leggen van Thomas van Mook, neemt Hans Brekelmans ruimschoots de tijd om vervolgens de bal rechtdoor midden in het doel te knallen.
De tweede helft was een stuk minder spectaculair dan de eerste en toen Alem 3 na een kwartier spelen op 2-0 kwam, (na een vrije trap van aanvoerder Wim Steenbekkers scoorde Robert-Jan Hofman) praatte RKKSV 4 zichzelf de wedstrijd uit. Het had commentaar op alles en iedereen inclusief medespelers, Alem 3 en scheidsrechters Nettenbreijers, die zich zelfs genoodzaakt voelde rood te trekken voor een Kruisstraatse middenvelder.
Tegen tien man was Alem 3 heer en meester op het veld, maar vergat het de score uit te breiden. Een omhaal van Zwanenberg had een beter lot verdiend, maar belandde op de paal.
Vlak voor tijd werd het toch 3-0, een uitstekende voorzet van Thomas van Mook werd door Hofman perfect ingekopt.

NB.
B-Junior Jorick van Groeningen maakte zijn debuut in het seniorenvoetbal. Hij bleef keurig overeind en speelde een uitstekende wedstrijd als voorstopper.

Tony Ketels

Léon Verhoeven