30-03-2014 BVV 6 - Alem 3 3 - 3

BVV 6 - Alem 3   3-3    (2-3)

Alem 3 verrast koploper BVV 6 opnieuw

Krappe Alem 3 selectie knokt zich naar gelijkspel in uitwedstrijd tegen koploper BVV 6

Manager van Boxtel was naar aanloop van de wedstrijd tegen BVV 6 niet te benijden. De ene na de andere afmelding... de teller stopte bij twaalf !! spelers die er door blessures of anderszins niet bij waren.
Twaalf spelers bleven er over om de strijd aan te binden met BVV 6, waarvan Kees-Jan Zwanenberg pas in de tweede helft aansloot: hij was vergeten de wekker een uur vooruit te zetten.

Alem 3 begon op het hoofdveld van BVV zwak aan de wedstrijd en al snel stond het met 2-0 achter. Een afstandschot was de uitstekend keepende Bart de Leeuw te machtig. De 2-0 werd uit buitenspelpositie gescoord. De scheidsrechter negeerde het vlagsignaal en kende de treffer toe.
Het bange vermoeden van technisch manager van Boxtel om vanmiddag tegen een grote nederlaag aan te lopen was niet terecht. Alem 3 stroopte de mouwen op, spuugde 'n keer in de handen en begon aan een inhaalrace. Aan de hand van de prima spelende Rick Leerintveld werd de achterstand weggepoetst en nog voor rust omgezet in een voorsprong.
Leerintveld nam zelf de aansluitingstreffer voor zijn rekening door een afstandschot achter de Bossche doelman te schieten.
Even later maakte de laatste weken op dreef zijnde Thomas van Mook de gelijkmaker. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd kwam op naam van Léon Verhoeven. Goed aangespeeld door Leerintveld mikte hij de bal met de binnenkant van de voet in de verre hoek buiten bereik van de tevergeefs duikende BVV-keeper.

Na rust namen de krachten van de Oranjehemden af, maar bleef Alem 3 op wilskracht overeind. De beste man op het veld was voorstopper Jelle Bogers, hij gaf de gevaarlijke spits van BVV geen kans en speelde een zeer goede wedstrijd.
Naar mate de tweede helft langer duurde moest Alem 3 steeds verder achteruit, maar ondanks het grote veldoverwicht, uitgespeelde kansen creeërde BVV zich niet en het was alleen gevaarlijk bij corners en een paar afstandschoten. Uit een corner viel na een kwartier spelen in de tweede helft de gelijkmaker. Alem was bij haar sporadische uitvallen wél dreigend, maar tot kansen kwam het niet meer.
Wel hield Alem 3 op basis van de eerste helft een dik verdiend punt over aan de ontmoeting met BVV 6.

Er was nog plaats op de tribune, maar het publiek liet het een beetje afweten

Bart de Leeuw

Léon Verhoeven Wim Steenbekkers Jelle Bogers