09-03-2014 Alem 3 - BVV 6 4 - 4

Alem 3 - BVV 6   4-4    (2-2)

Alem 3 speelt remise tegen koploper

Onder een heerlijk lentezonnetje speelden Alem 3 en BVV 6 ondanks het erbarmelijk slechte veld een leuke pot voetbal.
BVV 6 de koploper in de competitie, had tot vandaag pas in één wedstrijd puntverlies geleden (de uit-wedstrijd tegen TGG 7 eindigde in een 1-1 gelijkspel). Manager van Boxtel had daarom besloten om behoudend met één diepe spits te spelen en met een versterkt middenveld de Bossche ploeg te ontregelen.
Meteen na het eerste fluitsignaal van de prima leidende arbiter Zwamborn, kreeg BVV een geweldige kans om al vroeg in de wedstrijd op voorsprong te komen. De Bossche spits werd vrijgespeeld op twee meter afstand van het Alemse doel. Alem doelman Tony Ketels reageerde als door een adder gebeten op de inzet van dichtbij en tikte de bal schitterend uit de linker benedenhoek.
Daarna was Alem 3 in het eerste half uur zeker niet de mindere van koploper BVV 6. Slechte communicatie tussen keeper Ketels en zijn verdedigers betekende dat Alem op het half uur tóch op achterstand kwam. Alem 3 was even in de war en daarvan profiteerde BVV. Luttele minuten na de eerste treffer werd de Alemse verdediging opengespeeld en kwam BVV 6 op een 0-2 voorsprong.
Waar iedereen dacht dat er met deze stand gerust zou gaan worden, was de werkelijkheid anders. Vlak voor rust bracht Alem 3 het koningskoppel van vandaag: Donks/Grandia in stelling.
Een schot van John Donks werd nog gekeerd door de Bossche keeper, de rebound werd door Donks op maat voorgezet op Elies Grandia, die hoog boven iedereen uittorenend, de bal in het net knikte.
Bij de volgende aanval, kopte Donks een uittrap van Ketels door op Grandia, die de bal met het hoofd over de uitgelopen BVV doelman meenam en daarna geen moeite had om de 2-2 ruststand aan te tekenen.

Na rust was de eerste kans voor Alem, weer was John Donks de aangever, maar ditmaal ging het schot van Elies Grandia naast. Daarna liet BVV zien makkelijk te scoren en niet voor niets bovenaan te staan. Vanuit een onmogelijke hoek scoorde het 2-3 en even later zelfs 2-4, toen een van richting veranderd schot achter de kansloze Ketels in het Alemse doel verdween.
Alem gaf niet op, ondanks de wetenschap dat BVV 6 dit seizoen nog weinig heeft weggegeven en zou het dan vandaag tweemaal een voorsprong van twee doelpunten verspelen?
Bijna viel de aansluitingstreffer door een snel genomen vrije trap van aanvoerder Wim Steenbekkers, waarmee hij Kees-Jan Zwanenberg alleen voor de BVV-keeper zette, die echter geweldig anticipeerde op de bekeken schuiver in de benedenhoek.
Zwanenberg kreeg tóch zijn doelpunt. De ingevallen Theo Leerintveld ('n fenomeen binnen de zestien), rommelde langs een drietal verdedigers en frommelde de bal tegen de paal, voor de voeten van Zwanenberg die doeltreffend uithaalde.
Toch leek Alem de wedstrijd met een klein verlies af te moeten sluiten, maar in de allerlaatste minuut van de wedstrijd viel toch nog de gelijkmaker. Een sprintduel tussen Theo Leerintveld en de Bossche laatste man kende geen winnaar en zij aan zij sprintten ze op het BVV doel af, waar Leerintveld met een uiterste krachtsinspanning de bal in het Bossche doel kon glijden.

Beide ploegen deelden terecht de punten in deze leuke en sportieve wedstrijd.

Tony Ketels

Henri v/d Berk Patrick Theuwis