16-02-2014 Alem 3 - OJC Rosmalen 16 0 - 4

Alem 3 - OJC Rosmalen 16   2-4    (2-1)

Wedstrijd duurt één helft te lang

Alem 3 verloor vandaag meer van het veld dan van tegenstander OJC Rosmalen 16

Na weken regenval probeerde Alem 3 vandaag de draad weer op te pakken, de laatste vijf wedstrijden werden allemaal gewonnen.

Theo Leerinveld (vandaag keepend met sjaal)
Op een zwaar en moeilijk te bespelen veld was OJC Rosmalen 16 de tegenstander. Een goed voetballend team zoals gebleken was in de uitwedstrijd.
Beide elftallen begonnen uitermate voorzichtig aan de wedstrijd. In de eerste vijftien minuten gebeurde er werkelijk niets. Na het eerste Alemse doelpunt kwam de wedstrijd pas echt op gang. Een gekraakt schot van John Donks kwam voor de voeten van Peter van Boxtel, die de bal bekeken buiten bereik van de Rosmalense keeper in het doel mikte.
Een goed uitgespeelde aanval van OJC betekende de gelijkmaker: 1-1. Alem antwoordde meteen, twee minuten later trapt Kees-Jan Zwanenberg de bal nonchalant in de verre hoek voor de 2-1 ruststand.
Op slag van rust had Thomas van Mook wel de kans om de voorsprong uit te breiden, maar in plaats van in kansrijke positie meteen te schieten, nam hij de bal eerst aan, waardoor de kans verloren ging.

In de rust werden Peter van Boxtel en Ton Steenbekkers gewisseld, waardoor Alem zo'n 95 jaar aan ervaring inleverde, dit opgeteld met het feit dat het zware veld zijn tol had geëist aan de Alemse spelers; "de pijp was leeg"... redenen waardoor Alem 3 in de tweede helft geen schim was van de ploeg uit de eerste helft.
OJC Rosmalen was de bovenliggende partij en de gelijkmaker hing in de lucht. Doelman Theo Leerintveld hield Alem 3 in deze fase met enkele uitstekende reddingen in de wedstrijd. Bijna werd het tegen de veldverhouding in zelfs 3-1 toen Elies Grandia na een corner op de lat schoot.
Onder de druk van OJC kon de gelijkmaker niet uitblijven en na slecht verdedigen door communicatieproblemen tussen keeper en laatste man werd het 2-2.
Daarna drukte OJC door en al snel viel de 2-3. Na het missen van nog een aantal riante mogelijkheden door de Rosmalense ploeg, counterde Alem 3, naar het leek, af op de gelijkmaker. Rick Leerintveld speelde de bal één op één met de keeper echter te ver voor zich uit, zodat de OJC doelman redding kon brengen.
In het resterende deel van de wedstrijd kwam OJC 16 nog eenmaal tot scoren en bracht zodoende de 2-4 einduitslag op het scorebord.

Opmerkelijk: Alem 3 verloor naast de tweede helft óók de derde helft van OJC Rosmalen 16. Chapeau voor onze tegenstander!

Theo Leerintveld

Elies Grandia Ton Steenbekkers