01-12-2013 Heerewaarden 3 - Alem 3 0 - 5

Heerewaarden 3 - Alem 3   0-5    (0-2)

Superieur Alem 3

Alem 3 was vanmorgen op alle fronten superieur aan Heerewaarden 3 en won afgetekend met 0-5.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de uitstekend leidende arbiter de Looijer werd al duidelijk dat Alem 3 de beter voetballende ploeg was. Er werd echter in een te laag tempo gespeeld zodat de beginfase, ondanks een groot veldoverwicht van Alem 3, nauwelijks kansen opleverde.
Gaandeweg de eerste helft draaide Alem onder leiding van de aan zijn tweede jeugd begonnen Joop Kollenburg de duimschroeven aan. Een schitterende steekbal van Kollenburg werd door Gerwin van der Burg ternauwernood naast het Heerewaardense doel gelift. Een aanval die een beter lot had verdiend.

Lars Steenbekkers scoorde tweemaal tijdens zijn debuut voor Alem 3
Alem kwam steeds dichterbij de openingstreffer. Een voorzet van Joop Kollenburg wordt door Alem-spits Theo Leerintveld over gekopt en een schot van Kees-Jan Zwanenberg wordt gestopt door de goed keepende Heerewaardense doelman.
Kollenburg neemt dan het heft in eigen hand en vanaf twintig meter poeiert hij de bal in de kruising: 0-1.
Vlak voor rust wordt Thomas van Mook door een Heerewaardense verdediger in het zestienmetergebied tegen de vlakte gelopen. Scheidsrechter de Looijer past de voordeelregel toe en Kees-Jan Zwanenberg profiteert door de 0-2 binnen te schieten.

De tweede helft begint met de eerste en enige kans van Heerewaarden 3 in de wedstrijd, maar de doorgebroken Heerewaardense aanvaller schuift de bal weliswaar langs Alem keeper Tony Ketels, maar ook langs het Alemse doel.
Alem 3 had vanmorgen enkele jeugdspelers ter beschikking, die eenmaal in het veld manager van Boxtel niet teleurstelden. Een prima voorzet van Zwanenberg werd door Lars Steenbekkers op waarde geschat en hij tikte beheerst de bal achter de Heerewaardense keeper. Een minuut later een kopie van het derde doelpunt: dezelfde doelpuntenmaker, alleen kwam de voorzet nu van Mees van Mil.
Van Mil die even later profiteerde van een slechte uittrap door de bal ongenadig hard in het Heerewaardense doel te schieten.
Alem had de voorsprong misschien nog uit kunnen breiden, het kreeg nog een aantal kansen, maar er werd niet meer gescoord zodat de eindstand in deze zeer sportieve wedstrijd op 0-5 werd bepaald.

Opmerkelijk: Een duel tussen club-iconen Joop Kollenburg en Marien van Tussenbroek, waar het wederzijdse respect voor elkaar vanaf droop.

Actiefoto Joop Kollenburg

Trotse aanvoerder Wim Steenbekkers met zijn zoon Lars