27-10-2013 Alem 3 - Hedel 5 0 - 3

Alem 3 - Hedel 5   0-3    (0-1)

Geflatteerd en onverdiend verlies

Alem 3 zit in de hoek waar de klappen vallen

Ondanks het betere veldspel (voetballend een van onze beste wedstrijden dit seizoen aldus technisch Alem 3 manager van Boxtel) moest Alem 3 de punten aan Hedel 5 laten.

Regen en wind hadden vanmorgen geen vat op Alem-grensrechter Joop Kollenburg
Hedel 5 heeft heel veel lange mensen in de ploeg en was in de eerste helft vooral gevaarlijk bij corners. Hedel kwam op voorsprong bij zo'n afgeslagen corner. Patrick Jansen poeierde de bal vanaf achttien meter met de harde wind mee in de kruising, buiten bereik van Alem keeper Tony Ketels.
Het verzorgd voetbal spelend Alem 3 verzuimde in de eerste helft op gelijke hoogte te komen. Na een prima steekpass van Emin Alkan, zette Kees-Jan Zwanenberg Thomas van Mook vrij voor de Hedelse keeper. Van Mook schrok blijkbaar dusdanig van de grote kans, dat hij de bal naast mikte. Vlak voor rust tikte van Mook de bal, terwijl hij door een Hedelse verdediger ten val werd gebracht, tegen de binnenkant van de paal waarna de bal weer in het veld sprong. De verder overigens uitstekend fluitende leidsman Zwamborn verzuimde de bal op de stip te leggen.

In de tweede helft waren de beste kansen voor Hedel 5. Henri van den Berk haalde de bal van de lijn en even later deed laatste man Léon Verhoeven hetzelfde. Doelman Ketels onderscheidde zich in deze fase van de wedstrijd met een paar prima reddingen.
Vijf minuten voor tijd lijkt Alem dan toch langszij Hedel te komen, maar het schot (uit de draai!) van Elies Grandia zeilt nét over het Hedelse doel.
Twee minuten later is de wedstrijd beslist, wanneer (Alem keeperstrainer) Martijn Donkers over doelman Ketels raakt kopt.
De 0-3 in de laatste minuut van de wedstrijd was louter voor de statistieken.

Tony Ketels

Henri v/d Berk