15-09-2013 SC Elshout 4 - Alem 3 0 - 7

SC Elshout 4 - Alem 3   0-7    (0-4)

SC Elshout gewogen en te licht bevonden

Alem 3 is de nieuwe competitie goed begonnen. In Elshout was het vierde elftal van de gelijknamige vereniging kansloos tegen de mannen van manager Piet van Boxtel

Theo Leerintveld dicht bij een doelpunt
Alem 3 schoot als een raket uit de startblokken en na drie minuten bracht Wilbert van Boxtel op aangeven van Hans Brekelmans zijn ploeg al op voorsprong.
SC Elshout 4 had duidelijk "de tachtig van de langstraat" nog in de benen, want het kwam er in het eerste kwartier niet aan te pas.
Het "één keer raken" van Alem 3 leverde een groot veldoverwicht, legio kansen, maar geen doelpunten op... Wilbert van Boxtel was nog het dichtst bij een doelpunt, maar zijn inzet belandde in het zijnet.
Na het goede eerste kwartier zakte Alem weg en paste zich teveel aan het tempo van SC Elshout aan en duurde het tot de vijfendertigste minuut voordat van Boxtel met een droge knal van net buiten de zestien 0-2 aan liet tekenen.
Het had echter ook zomaar 1-1 kunnen staan toen laatste man Ton Steenbekkers een spierscheuring in de hamstring opliep, waardoor de spits van Elshout ineens oog in oog met Alem keeper Ketels kwam te staan, maar hij schrok zo van het hem geboden buitenkansje dat hij de bal tien meter naast het Alemse doel schoot.
Even later werd van Boxtel binnen "de zestien" door twee Elshoutse verdedigers naar het gras gewerkt en de uitstekend fluitende scheidsrechter van den Hoven wees gedecideerd naar de penaltystip. Aanvoerder Joop Kollenburg schoot vanaf elf meter onberispelijk raak.
Op slag van rust werd een corner door een Elshoutse verdediger met de hand weggeslagen en leidsman van den Hoven restte niets anders dan de bal voor de tweede keer op de stip te leggen. Ditmaal mocht Kees-Jan Zwanenberg aanleggen en hij bracht de ruststand op 0-4

Na rust zakte de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau. SC Elshout kreeg 'n paar kansjes, maar de recht uit de nachtdienst komende Alem-doelman Tony Ketels reageerde alert.
Pas een kwartier voor tijd, toen de brandstof bij Elshout 4 helemaal op was, draaide Alem 3 de duimschroeven nog een keer aan.
De ingevallen, voormalig goaltjesdief Theo Leerintveld legde de bal breed voor zijn opvolger Wilbert van Boxtel, deze maakte geen fout: 0-5.
Op een idee gebracht legde van Boxtel de bal breed op Kees-Jan Zwanenberg, die vanaf zestien meter de bal in de kruising schoot.
Zwanenberg op zijn beurt legde de bal af op Thomas van Mook, die de eindstand op 0-7 bracht.

Kees-Jan Zwanenberg nog niet helemaal wedstrijdfit, scoorde twee keer

Thomas van Mook scoort 0-7

Laatste kans in de wedstrijd, Sten van Boxtel schiet over