01-09-2013 Alem 3 - RKVSC 3 1 - 3

Alem 3 - RKVSC 3   1-3    (0-2)

Scherpte ontbreekt nog bij Alem 3

Vanmorgen trapte Alem 3 het nieuwe seizoen af met de al bijna traditionele openingswedstrijd tegen RKVSC 3
Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd. Het was duidelijk dat beide elftallen kampten met een gebrek aan wedstrijdritme.
Na dit gezapige begin kwam de wedstrijd op gang. Na een dieptepass van John Donks lobte aanvoerder Wim Steenbekkers de bal nipt over het RKVSC doel.
Een actie van Elies Grandia werd besloten met een schot over.
Nu was RKVSC aan zet: Uit een corner wordt op het Alemse doel gekopt en John Donks moet op de doellijn redding brengen.
In de vijfentwintigste minuut: het eerste schot dit seizoen van Joop Kollenburg mist nog precisie en kracht en wordt gemakkelijk gepakt door RKVSC-doelman Patrick Disseldorp.
Even later legt Kollenburg nogmaals aan, ditmaal verdwijnt de bal echter over het Velddrielse doel.

Tweede grote kans voor RKVSC. Na een voorzet lijkt de Velddrielse linkerspits de bal in te koppen, de bal belandt echter in handen van de al geslagen lijkende Alem-keeper Tony Ketels.
RKVSC komt toch op voorsprong. Martin Laheij wordt aangespeeld in het Alemse strafschopgebied en "uit de draai" scoort hij 0-1.
Een paar minuten later trapt RKVSC-regisseur Laheij ook de 0-2 binnen. Doelman Ketels is kansloos op zijn afstandsschot.
Alem zet aan om nog voor rust de aansluitingstreffer te maken, maar na 'n massale scrimmage voor het Velddrielse doel hobbelt de bal net naast.

In de tweede helft neemt Alem het commando in de wedstrijd, het heeft een veldoverwicht en creëert kansen, maar is niet scherp in de afwerking. Na een steekpasje van Peter van Boxtel schiet Elies Grandia in het zijnet.
Hans Brekelmans werkt zich een slag in de rondte en blijft voorin maar sleuren en zijn beulswerk wordt beloond. De goed ingevallen Job Steenbekkers krijgt na een voortreffelijke loopactie de bal aangespeeld door Wim Steenbekkers en scoort het mooiste doelpunt van de dag. Steenbekkers schiet de bal hard achter de verbouwereerde RKVSC-keeper Disseldorp in de rechter-bovenhoek.
Twee minuten later duikt Job Steenbekkers alweer alleen voor het Velddrielse doel op, maar ditmaal redt Disseldorp.
De gelijkmaker hangt in de lucht; na een voorzet van Ton Steenbekkers kopt Hans Brekelmans in handen van de Velddrielse doelman, steekpass van Ton Jansen, maar Thomas van Mook krijgt de bal niet in het Velddrielse doel...
RKVSC peert de bal naar voren, waar Alem-keeper Ketels zich verslikt in de botsende bal. RKVSC-spits Jack van Kessel profiteert en schuift de bal in het lege Alem-doel: 1-3.
Daarmee was de wedstrijd gespeeld en even later floot de uitstekend leidende scheidsrechter Jan van Lent voor het einde van de wedstrijd.

Ondanks het verlies speelde Alem een goede oefenpot en met wat meer scherpte voor het doel staan er dit seizoen nog mooie dingen te gebeuren.

Bijzonderheid: De Alemse rechtsback Henri van den Berk viel uit met een, naar het zich laat aanzien vervelende, knieblessure

Tony Ketels

Henri v/d Berk