24-04-2013 Heerewaarden 2 - Alem 3 1 - 1

Heerewaarden 2 - Alem 3   1-1    (1-0)

Alem 3 deelt punten met Heerewaarden 2

Het vroege aanvangstijdstip, 18.30 uur speelde Alem 3 vanavond parten. Niet iedereen kon op tijd zijn, waarvan de belangrijkste Henri van den Berk was, die de tas met de tenue's bij had.
Nadat Henri om 18.35 uur arriveerde, "de brug stond open" volgens sponsor/speler van den Berk, kon er worden omgekleed en bijna zonder warming up werd aan de wedstrijd begonnen.
Als resultaat van deze wedstrijdvoorbereiding klungelde Alem in de beginfase maar wat aan en kwam al snel op achterstand na slecht wegwerken van de Alemse defensie. De bal werd wat op en neer gekopt totdat hij plotseling achter de overigens goed keepende Alem-goalie Tony Ketels lag.
Naarmate de eerste helft vorderde herstelde Alem zich van de belabberde aanvangsfase. Het speelde beter voetbal dan Heerewaarden, maar kon voorin geen vuist maken. De beste kans kreeg de Alemse laatste man Jack Bogers, hij kopte de bal uit een corner rakelings over het Heerewaardense doel.
Na rust hetzelfde beeld: een beter voetballend Alem en een stug verdedigend Heerewaarden (met in hun gelederen de oud-Alem trainers Laponder en van Tussenbroek). Beide elftallen kregen nauwelijks kansen.
Tien minuten voor tijd kreeg Alem loon naar werken, de door de uitstekend ingevallen Rick Leerintveld gelanceerde Elies Grandia tekende voor het doelpunt. Dat hij de bal niet goed raakte, "ik schoot 'm ook met links" aldus Grandia, daar maalde bij Alem niemand om.
Ondanks de snel invallende duisternis trok de warrig leidende leidsman de Looijer zo'n zeven minuten tijd bij, vanwege een ernstige blessure van de Heerewaardense aanvoerder, hij scheurde zijn achillespees compleet af.
Gescoord werd er niet meer in de extra tijd.

Alem 3 wenst Heerewaarden aanvoerder van IJzendoorn sterkte en een voorspoedig herstel.

Tony Ketels

Henri van den Berk Jack Bogers