24-03-2013 Alem 3 - RKVSC 4 3 - 0

Alem 3 - RKVSC 4   3-0    (1-0)

Alem 3 wint eerste wedstrijd in de "lente"

Noord-Oosten wind Windkracht 7 rechtstreeks uit Nova Zembla

Een toendra is een Arctisch landschapstype zonder bomen aan de rand van het poolgebied. De begroeiing bestaat uit grassen, mossen en dwergstruiken, die het grootste deel van het jaar bevroren is.
Een omschrijving van het veld, waarop Alem 3 de eerste wedstrijd na een lange winterstop speelde tegen RKVSC 4.
Voor aanvang van de wedstrijd wees de thermometer -3 C aan, met een door de harde oostenwind gevoelstemperatuur (windchill) van -10 C. Niet echt omstandigheden waar vooral de bankzitters en coaches blij van werden.

Reden voor Joop Kollenburg om al voor de wedstrijd warme glüwein rond te delen.
Ook de "hoofdrol" spelers hadden grote moeite met de omstandigheden. Ondanks een balbezit van 81 tegen 19% boekte Alem 3 een overwinning van maar 3-0 tegen een taai RKVSC 4. De beslissende marge kwam pas laat in de wedstrijd tot stand.
Kansen kreeg Alem te over, maar de Alemse spitsen van Boxtel en Leerintveld zagen hun doelpogingen telkens in schoonheid sterven, of stuiten op de "man of the match" RKVSC-doelman Patrick Disseldorp, die voor de Alemse voorwaartsen bijna onpasseerbaar bleek.
RKVSC creëerde in deze wedstrijd niet eens één mogelijkheid. De Alemse, stoer in korte broek, doelman Tony Ketels keek de hele wedstrijd werkeloos toe.

Goed om deze wedstrijd gespeeld te hebben als een letterlijk opwarmertje voor het paasweekend, waarbij op zaterdag de junioren van SCZ langskomen en op maandag de vooruitgeschoven finale van de competitie in Tiel tegen koploper TEC 4.

"Boom-box" en glühwein voor de wedstrijd

Joop Kollenburg in Arjen Robben tenue

Groot veldoverwicht Alem 3