16-09-2012 SCZ 3 - Alem 3 1 - 4

SCZ 3 - Alem 3   1-4    (1-1)

Goed begin van de competitie

Na de team-building dag van zaterdag rekende manager Piet van Boxtel op 'n goed resultaat in de openingswedstrijd van de competitie tegen SCZ 3
"De spelers hebben mij niet teleurgesteld", aldus van Boxtel.
Alem 3 nam het vanmiddag op tegen 'n heel jong SCZ 3, waarvan de oudste speler nog nét geen 20 lentes telde. De vaak zo'n 25 jaar oudere Alem-spelers werden dan ook netjes met U aangesproken ("U houdt het nog lang vol" sprak een van de Zoelense spelers tegen Leon Verhoeven).
De (overigens zeer sportief spelende) jonge honden van SCZ werden door Alem 3 afgetroefd in slimheid en spelinzicht.
Zeker nadat de Alem spelers de barbeque-avond van daags te voren van zich af hadden geschud, werd er 'n meer dan prima voetbalwedstrijd op de goed onderhouden Zoelense grasmat gelegd. Enige dissonant was Theo Leerintveld, die zijn reis naar Vilnius (Lithouwen) nog niet helemaal te boven was en een van de slechtste wedstrijden uit zijn lange en met vele hoogtepunten doorspekte carriere speelde en terecht door van Boxtel in de rust werd gewisseld.
De rust ging in met een 1-1 stand. SCZ kwam op voorsprong nadat 'n op de lat afgeketst schot in de rebound achter Alem-doelman Bram van der Zanden werd gewerkt. Kort daarna kwam Alem weer op gelijke hoogte door Wilbert van Boxtel. (toch 'n assist van Theo Leerintveld)

Na rust trok Alem de wedstrijd naar zich toe, via weer twee doelpunten van Wilbert van Boxtel, die daarmee de jacht op zijn 30 doepunten van vorig seizoen heeft ingezet.
Het vierde Alemse doelpunt was 'n beauty, aanval opgezet door Wim Steenbekkers, die na 'n geweldige loopactie op dito wijze zelf afrondde.

Volgende week staat de interland tegen TEC 4 op het programma. TEC 4 was vorig seizoen een van de top-ploegen uit de zesde klasse. Eens kijken of Alem 3 de vandaag ingezette lijn door kan trekken.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk (Stephan de Jongh) Ton Steenbekkers