02-09-2012 RKVSC 3 - Alem 3 5 - 1

RKVSC 3 - Alem 3   5-1    (2-1)

Geflatteerde nederlaag

De eerste wedstrijd uit het oefenprogramma van Alem 3 (a.s. zaterdag volgt wedstrijd 2 tegen DSC 3) ging verdiend maar geflatteerde verloren tegen het sterke RKVSC 3. In plaats van 5-1 had het ook zomaar 7-5 kunnen zijn.
Wilbert van Boxtel en Theo Leerintveld (vorig seizoen samen goed voor 52 doelpunten) moesten om uiteenlopende redenen deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Dit ging ten koste van de scherpte voorin, alleen Kees-Jan Zwanenberg benutte een van de kansen.
De tweede helft was voor RKVSC. René van Boxtel de eenzame Alem-spits stond op 'n eiland en zag maar sporadisch een speler in een oranje shirt naast hem in de spits verschijnen. Kansen werden er door Alem in de tweede helft nauwelijks nog gecreëerd.
Vermeldenswaard is nog het uitstekende keeperswerk van stand-in doelman Henri van den Berk en de prima tweede helft van de van de White Boys uit Waspik overgenomen John Donks. Donks luisterde zijn debuut voor Alem 3 bijna op met 'n doelpunt, maar zijn schot werd op miraculeuze wijze door RKVSC goalie Patrick Disseldorp uit de kruising getikt.

Alles bijelkaar 'n nuttige oefenwedstrijd, met voor coach van Boxtel voldoende aanknopingspunten om op voort de borduren.

Henri v/d Berk

Antoine Kerkhof