01-04-2012 Alem 3 - Heerewaarden 2 5-3

Alem 3 - Heerewaarden 2   5-3    (4-0)

Eén helft goed spelen volstaat

Het stug spelende Heerewaarden 2 maakte het Alem 3 lastig in de tweede helft.
Na een uitstekende eerste helft schrok Alem na rust van de onverzettelijkheid van Heerewaarden 2, dat aan de hand van oud-Alem trainer en uitblinker John Laponder terug in de wedstrijd kwam.
In de eerste helft leek er voor Alem geen vuiltje aan de lucht, nadat Theo Leerintveld de score geopend had, liep Alem 3 naar 'n regelmatige 4-0 ruststand, via twee doelpunten van Wilbert van Boxtel en een droge schuiver van Kees-Jan Zwanenberg.

Onderschatting vierde in de rust de boventoon, misschien daardoor begon Alem 3 dramatisch aan de tweede helft en binnen tien minuten bracht Heerewaarden de achterstand terug tot twee doelpunten.
Daarna hervatte Alem zich en bracht met de mooiste aanval van de wedstrijd (een op maat getrapte voorzet van Kees-Jan Zwanenberg werd door Wilbert van Boxtel op waarde geschat) de marge weer op drie.
Wilbert van Boxtel is hard op weg om dit seizoen club-topscorer te worden en is met 29 treffers Kevin Broekmeulen op één doelpunt genaderd.
Heerewaarden scoorde nog 'n keer uit 'n, door de overigens uitstekend leidende invaller-scheidsrechter Peter van Boxtel, makkelijk gegeven penalty.
Overigens chapeau voor aanvoerder Wim Steenbekkers, die ondanks lichamelijke ongemakken, de hele wedstrijd uitspeelde.
Dit in tegenstelling tot Henri van den Berk, die na een overtreding zo snel werd gewisseld, dat scheidsrechter van Boxtel geen tijd had om hem met rood uit het veld te zenden.

Voor de statistici onder ons was dit de zevende zege op rij, na op 27 November vorig jaar thuis van Hedel te hebben verloren.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk