18-03-2012 Emplina 7 - Alem 3 3-6

Emplina 7 - Alem 3   3-6    (2-3)

Alem 3 wint in Empel

Alem 3 trekt lijn van de afgelopen weken door. Ondanks een waslijst aan blessures werd ook de traditioneel moeilijke uit-wedstrijd tegen Emplina 7 winnend afgesloten.
Werd vorig seizoen een positieve 1-5 ruststand nog uit handen gegeven, vandaag gaf Alem weinig weg en gingen de drie punten mee naar Alem.
Emplina begon voortvarend met een veldoverwicht aan de wedstrijd, maar de eerste kans van Alem, een schuiver van Wilbert van Boxtel werd niet goed verwerkt door de Empelse goalie en de rebound, door Theo Leerintveld in het Empelse doel geschoven.
Door 'n onoplettendheid kwam Emplina weer snel langszij, maar daarna was Alem de bovenliggende partij, waarbij Hidde Kollenburg 'n uitmuntend debuut maakte voor Alem 3.
Net toen Alem dacht met 'n 1-3 stand te kunnen gaan rusten, kwam toch nog de aansluitingstreffer voor Emplina uit de lucht vallen.

Het tweede bedrijf begon spectaculair met 'n geweldige pegel van Emplina, die via de onderkant van de lat uit het Alemse doel stuitte. De aansluitende Alemse counter werd door Wilbert van Boxtel verzilverd.
De beslissing in de wedstrijd viel rond de zestigste minuut. Eerst peerde van Boxtel de bal in de kruising en nog in dezelfde minuut rondde Kees-Jan Zwanenberg uitstekend combinatievoetbal af met het zesde Alemse doelpunt.
Alem verslapte daarna enigszins, had toch 'n aantal goede mogelijkheden om de uitslag nog verder uit te breiden, maar was slordig in de afronding. Het was Emplina (voor de statistieken) dat nog 'n keer scoorde. Een van korte afstand geschoten bal raakte de hand van Ton Jansen, waarna de overigens goed fluitende leidsman 'n penalty toekende.
Een onverwacht (maar daarom niet minder terecht) groot uitgevallen overwinning bij een tegenstander waar zelden werd gewonnen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Hurwenen 3 op het programma. Een echte derby... we kijken er naar uit!

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk