04-12-2011 Alem 3 - DSC 5 4 - 3

Alem 3 - DSC 5   4-3    (2-0)

Alem 3 toont veerkracht

Alem 3 ontving vandaag koploper DSC 5. Vanwege de hevige regenval op zaterdag, moest het 3e uitwijken naar veld 2. Het 2e veld bleek goed bespeelbaar te zijn en stipt om elf uur liet de uitstekende scheidsrechter Nettenbreiers aftrappen.
Alem - DSC 'n onvervalste derby, staat meestal garant voor spektakel, zo ook vandaag.
DSC startte zoals verwacht voortvarend, hoog tempo en het probeerde Alem snel vast te zetten. Anders dan in de uitwedstrijd had Alem nu wél een antwoord. Het liet zich niet overlopen en nam gaandeweg het commando in de wedstrijd over. Aanvoerder Wim Steenbekkers brak de wedstrijd open, hij koos het juiste moment voor 'n vernelling naar voren, zag zijn inzet gekeerd, maar de rebound werd door Wilbert van Boxtel verzilverd: 1-0.
Theo Leerintveld bewees "in de zestien" nog steeds levensgevaarlijk te zijn (neusje voor de goal, aldus Leerintveld) en bracht Alem na een half uur spelen op 2-0. Met deze stand werd gerust.

Na rust leek Alem de tol te moeten betalen van de eerste helft. Het gemiddeld 'n jaar of 10-15 jongere DSC, kwam als herboren uit de kleedkamer. Het zette Alem onder grote druk en na een uur spelen leek Alem 3 te breken en binnen vijf minuten kwam DSC van een 2-0 achterstand op een 2-3 voorsprong. Het was in deze fase vooral aan doelman Bart de Leeuw te danken dat Alem in de wedstrijd bleef. Met 'n aantal schitterende reddingen en saves hield hij Alem 3 op de been.
Andere uitblinkers in de tweede helft waren Tony v/d Berg, die geen enkele bal verloren gaf en de sleurende, voor iedere meter knokkende Wilbert van Boxtel, die zijn laatste optreden voor de winterstop bekroonde met 'n meer dan voortreffelijke wedstrijd.
Alem 3 counterde zich naar de gelijkmaker en waar 2-4 in de lucht hing, scoorde Hans Brekelmans bijna uit het niets 3-3.
Daar waar coach van Boxtel al zeer tevreden was geweest met één punt, zorgden v/d Berg en van Boxtel voor 'n geweldige apotheose (slotstuk van een opvoering vertoond met veel pracht en praal) door in de slotminuut de bal achter de tevergeefs duikende Kerkdrielse sluitpost te deponeren. Ondanks dat DSC zeker recht had gehad op 'n punt, pakte Alem 3 de volle winst in 'n sportieve en spectaculaire wedstrijd.

Bart de Leeuw

Henri v/d Berk Peter van Boxtel Koen de Leeuw Erwin v/d Neut