23-10-2011 DSC 5 - Alem 3 4 - 1

DSC 5 - Alem 3   4-1    (1-0)

Zegereeks Alem 3 gestopt

De inhaalwedstrijd in Kerkdriel tegen DSC 5 is Alem 3 niet best bevallen. De schrik zat er bij DSC na de uitstekende resultaten van Alem in de afgelopen weken, goed in. Bij aanvang van de wedstrijd bleek DSC 5 zich wat versterkt te hebben met wat spelers van DSC 2, terwijl zelfs een selectiespeler van DSC 1 zijn opwachting maakte in DSC 5. Zal volgens de regels allemaal wel toegestaan zijn, maar sneu was het wel voor Alem 3, dat in de eerste helft erg veel moeite had met het hoge tempo van DSC. De Kerkdrielse ploeg verzuimde haar grote veldoverwicht in doelpunten uit te drukken het kwam niet verder dan één treffer en mocht nog van geluk spreken dat Alem bij een van haar spaarzame uitvallen niet de gelijkmaker produceerde. (René van Boxtel trof de lat boven de kansloze DSC-keeper)

Na rust kwam Alem beter in de wedstrijd en was lange tijd gelijkwaardig aan DSC. Alem had pech dat een door een DSC-verdediger slecht geraakte bal niet in het doel verdween. Alem kon verder voorin niet echt 'n vuist maken en miste de al snel in de wedstrijd met 'n liesblessure uitgevallen "target-man" Wilbert van Boxtel node. Door een misverstand in de Alemse verdediging en een buitenspel-doelpunt liep DSC uit naar 3-0. Alem ging nog op jacht naar de aansluit/eretreffer, waardoor de deur defensief wagenwijd werd opengezet. DSC profiteerde en scoorde 4-0. De eretreffer kwam er nog wel, in de slotminuut tikte René van Boxtel 4-1 binnen. Een verdiende, wat geflatteerde overwinning voor DSC 5. DSC 5 in deze samenstelling bleek 'n maatje te groot voor Alem 3.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk Peter van Boxtel Marc van Boxtel