02-10-2011 Opijnen 2 - Alem 3 0 - 7

Opijnen 2 - Alem 3   0-7    (0-4)

Alem 3 wint met ruime cijfers

Na de overwinning van afgelopen zondag tegen koploper Emplina 7 moest Alem vanmiddag aantreden tegen hekkensluiter Opijnen 2.
Opijnen 2 bleek niet voor niets de laatste plaats in te nemen in de competitie en was kanonnenvoer voor Alem 3. Alem dat ondanks de hoge najaarstemperatuur fris en voortvarend op het hobbelige veld van Opijnen aan de wedstrijd begon en eigenlijk na vijf minuten al met 0-2 voor had moeten staan. Het moest echter tot de 17e minuut wachten voordat Theo Leerintveld de score opende gevolgd door de 0-2 van aanvoerder Wim Steenbekkers. Voormalig topschutter van Alem 3 Theo Leerintveld lijkt dit seizoen weer op te leven en bewees nog steed 'n neusje voor de goal te hebben en bracht de 0-3 en de 0-4 op zijn naam.

Na rust begon Alem wat rommelig aan de tweede helft en had Opijnen zelfs 'n paar kansen om ook tot scoren te komen. Kansen die door de voorwaartsen van Opijnen en Alem-doelman Bram van der Zanden vakkundig om zeep werden geholpen. van der Zanden die deze middag de mooiste redding van de dag liet zien, ala Jan van Beveren zweefde de Alem-keeper naar de bovenhoek om daar de bal klemvast onder controle te brengen.
De getergde Kees-Jan Zwanenberg (door coach van Boxtel de eerste helft op de bank gehouden vanwege trainingsachterstand) zorgde voor 0-5 en 0-6. Wim Steenbekkers werd nog 'n geheide penalty ontnomen, doorgebroken omspeelde hij de Opijnen-keeper die hem vervolgens ten val bracht. De warrig leidende scheidsrechter liet doorspelen, omdat volgens de leidsman Steenbekkers toch niet meer bij de bal had gekund...
In de slotminuten werd alles op alles gezet om Tony van den Berg aan zijn doelpunt te helpen, dat lukte vlak voor tijd, daar waar hij met het rechterbeen kans op kans had laten liggen, boog hij met links de bal achter de Opijnen-goalie. Hierna besloot de scheidsrechter niet meer af te laten trappen. In plaats van de blessuretijd op te telllen, trok hij de blessuretijd van de officiele speeltijd af! en met 'n 0-7 stand werden in de 85e minuut de handen geschud na een sportieve wedstrijd en een dik verdiende overwinning voor Alem 3.

Bram v/d Zanden

Erwin v/d Neut Peter van Boxtel