20-03-2011 Alem 3 - Jan van Arckel 3 0 - 1

Alem 3 - Jan van Arckel 3   0-1    (0-0)

Verloren seizoen

De Alemse ziekenboeg blijft zich maar uitbreiden, waren vóór de wedstrijd tegen Jan van Arckel, Ton Steenbekkers (kuit), Theo Leerintveld (hamstring), Wim Steenbekkers (kuit), Martien Toonen (hamstring), Joop Kollenburg (lies) niet of in mindere mate beschikbaar. In de wedstrijd van vandaag kwamen daar Tony van den Berg (hamstring) en Jack Bogers (bovenbeen) bij.
Toch speelde Alem, met Theo Leerintveld als zeer verdienstelijk doelman, een alleszins acceptabele wedstrijd tegen een véél jonger en ook fitter Jan van Arckel 3 en kreeg het in de eerste helft zelfs de beste kansen. Tony v/d Berg zag zijn lob over de keeper echter naast het doel belanden en collega spits Leon Maas kreeg alleen voor de Ammerzodense doelman de bal ook niet in het doel. Jan van Arckel stelde daar alleen een groot veldoverwicht tegenover, maar kansen kreeg het nauwelijks.
In de rust moest Leon Verhoeven vanwege z'n astma de strijd staken, hij kreeg nog nauwelijks lucht.
Na rust gingen de jaren tellen bij Alem en moest het zich vooral beperken tot tegenhouden van de Ammerzodense ploeg. Alleen René van Boxtel slingerde zich al kappend en draaiend door de Ammerzodense defensie, maar strandde net voor de afronding op het vertwijfeld uitgestoken been van de laatste man.
Verdedigend werk van Maarten Steenbekkers leverde Jan van Arckel een penalty op. Enthousiast verdedigend nam Steenbekkers een lap gras, de bal en de aan de bal zijnde Ammerzodense spits mee... Invaller leidsman van Boxtel zag geen andere mogelijkheid dan de bal op de stip te leggen. Op de pingel moest zelfs de uitstekende Alem-doelman en aanvoerder Leerintveld capituleren.
Aan het eind van de wedstrijd liepen de gemoederen in deze derby nog een keer hoog op. Na een afkoelingsperiode van vijf minuten, werd de wedstrijd hervat, maar ging daarna als een nachtkaars uit.

Theo Leerintveld

Henri v/d Berk Leon Verhoeven