13-02-2011 Alem 3 - RKTVC 5 5 - 0

Alem 3 - RKTVC 5   5-0    (2-0)

Alem 3 op de weg terug ?

Hekkensluiter Alem 3... In de historie van Alem 3 is het nog nooit voorgekomen dat Alem 3 de laatste plaats op de ranglijst innam. Alem was vanmorgen dan ook vastbesloten om de drie punten in eigen huis te houden.
Na een hele fotoreportage op de vrachtwagen van Henri van den Berk, sponsor van de nieuwe Alem 3-tenue's, begon Alem 3 in dezelfde opstelling als afgelopen week aan de wedstrijd tegen middenmoter RKTVC 5.

Vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter van Veeren, was Alem heer en meester op het hobbelige, maar goed te bespelen veld. Legio kansen bracht Alem in de beginfase om zeep. Tony van den Berg zag 'n aantal keer een medespeler over het hoofd, om daarna de bal snoeihard in het zijnet te peren.
Aanvoerder Wim steenbekkers brak de wedstrijd open, hij kopte een slecht door de RKTVC doelman verwerkte voorzet in het doel. RKTVC was enkel wat dreigend door haar nr. 10, die echter alles alleen dacht te kunnen doen, waardoor Alem keeper Bram van der Zanden vanmorgen nooit in problemen kwam.
Een dieptepass van Joop Kollenburg op Tony van den Berg, luidde de 2-0 in, van den Berg legde de bal vanaf de achterlijn terug, waarna Leon Maas er als de kippen bij was om de bal in het doel te tikken.

Tony van den Berg, die steeds beter begint te draaien, tekende even na rust voor de 3-0, door de bal onder de zwakke Tielse goalie door te schieten. Theo Leerintveld die na rust de plaats van Joop Kollenburg centraal op het middenveld had overgenomen, herstelde zich op deze positie van 'n zwakke eerste helft. Zijn bekeken steekpasje stelde Rob Bouwman in staat om 4-0 te maken. van den Berg miste na in de zestien ten val te zijn gebracht, de aansluitende penalty.
Goaltjesdief Leon Maas, die dit seizoen nog droog stond, maakte met de 5-0 zijn tweede doelpunt van de wedstrijd.
De 5-0 winst van vanmorgen deed Alem 3 zichtbaar goed. Eens kijken of er volgende week tegen koploper TEC 3 nogmaals een goed resultaat gehaald kan worden. Is dat het geval, dan kan er met recht worden gezegd: "Alem 3 komt eraan !".

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk