21-11-2010 Emplina 7 - Alem 3 7 - 5

Emplina 7 - Alem 3   7-5    (2-5)

Alem 3 weet weer niet te winnen

En het zag er in de rust nog naar uit dat Alem 3 het vooraf sterk ingeschatte Emplina 7 zou gaan verslaan.
Alem begon beter aan de wedstrijd, dan het te gehaast spelende Emplina, dat daardoor enkele opgelegde kansen om zeep hielp. Alem daarintegen promoveerde elke kans tot doelpunt.
Door deze 100% score ging Alem 3 rusten met een 2-5 voorsprong.

Na rust speelde Alem een van de slechtste 2e helften ooit. Defensief was van enige organisatie geen sprake meer, verdedigers holden door elkaar heen, vergaten tegenstanders te dekken, chaos regeerde de achterhoede van de oranjehemden.
In rap tempo kwam Emplina terug in de wedstrijd en binnen een kwartier had het de stand weer gelijkgetrokken.
Omdat Alem in de tweede helft niet of nauwelijks meer tot een acceptabele aanval kwam, was het wachten op het moment dat Emplina op voorsprong zou komen. Het Empelse team scoorde in het restant van de wedstrijd nog tweemaal en bracht Alem daarmee de alweer vijfde nederlaag van het seizoen toe...

Rest nog te vermelden de uitstekend debuterende Lars Steenbekkers, die zijn debuut zelfs opsierde met een doelpunt.

Bart de Leeuw

Herold Verschuure