26-09-2010 Waalkanters 2 - Alem 3 2 - 2

Waalkanters 2 - Alem 3   2-2    (1-1)

Alem laat twee punten liggen in Varik

Alem 3 kruiste vanmorgen de degens met het tweede elftal van Waalkanters. Na een reis langs verkeerde velden (Theo draaide de parkeerplaats van Opijnen op, over dijken en gemiste afslagen (John) waren we toch net op tijd, om af te trappen om 11.00 uur.
Het Alemse doel werd verdedigd door Bart de Leeuw (even voorstellen: Bart is de zoon van de voormalige "Fox" van Alem 1 Arjan de Leeuw).
Na 'n voortvarende start van Alem, coach van Boxtel leunde al ontspannen achterover in de dugout: het komt wel goed vandaag... kwam Alem 3 naarmate de eerste helft vorderde toch in problemen. Doelman Bart de Leeuw sleepte Alem met enkele goed reddingen door deze moeilijke fase heen. Het uitvallen van de Varikse aanvoerder bleek halverwege de eerste helft 'n aderlating voor Waalkanters en Alem nam het commando in de wedstrijd weer over. Het kwam op 0-1 door de voor Joop Kollenburg (kuitblessure) ingevallen Rob Bouwman. Joop reist nog deze week af naar Tenerife om te revalideren !?
Het wachten was op meer treffers, maar vlak voor rust kwam na 'n uitval van Waalkanters de gelijkmaker als het ware uit de lucht vallen.

Ook na rust dicteerde Alem het spel, maar het weliswaar hard werkende spitsenduo Leerintveld / Maas kon geen vuist maken. Waalkanters was nog het gevaarlijkst met enkele afstandschoten, bekwaam gepakt door doelman de Leeuw. In de 70ste minuut slingerde Alem aanvoerder Wim Steenbekkers (Joop kan de druk van het aanvoerdersschap nog niet aan, aldus Steenbekkers) zich met gebruik van alle ledematen, langs, door en over de Varikse defensie om de bal in het doel te prikken: 1-2.
Daarna was wel gedaan met de Alemse dadendrang, 'n aantal Alemse spelers zat er aan het einde van de wedstrijd helemaal doorheen, Leon Maas kwam volledig "uitgewoond" naar de kant. Robert-Jan Hofman vroeg om 'n wissel: mijn hart gaat als 'n gek tekeer...
In al dit tumult kwam Waalkanters nog op gelijke hoogte en vond de scheidsrechter 't ook welletjes en floot hij de overigens sportieve wedstrijd vijf minuten te vroeg af.

Uitblinker en voor mij "man of the match" was vandaag Martien Toonen, hij speelde 'n uitstekende wedstrijd.

Bart de Leeuw

Herold Verschuure
(Michael Martin)
Johan v/d Burg Marc van Boxtel Martien Toonen