02-05-2010 Sv BLC 4 - Alem 3 2 - 4

Sv BLC 4 - Alem 3   2-4    (0-2)

Alem oogst lof

Met 'n rijk gevulde ziekenboeg moest Alem vanmorgen tegen mede-concurrent voor de tweede plaats op de ranglijst: Sv BLC 4.
Had coach van Boxtel op vrijdag nog 16 spelers tot zijn beschikking, op zondagmorgen was dat aantal geslonken tot 11 !.
Een telefoontje naar Drunen was voldoende om 'n uurtje voor de wedstrijd Emin Alkan nog aan de selectie toe te voegen (hij speelde 'n puike wedstrijd), waarmee we meteen 'n tolk hadden in de wedstrijd tegen het geheel uit spelers van Turkse afkomst bestaande Sv BLC 4.
Sv BLC bleek weer 'n jong goed voetballend en sportief spelend team te zijn, wat de nadruk legt op aanvallend spel, waardoor haar verdediging vaak verwaarloosd werd. Iets waar het geroutineerde en geslepen Alem 3 goed van profiteerde.
Hoewel vaak op de Alemse speelhelft werd de Bossche ploeg zelden dreigend, waarbij Alem goed gebruik maakte van de ruimte achter de verdediging van Sv BLC. De weinig klemvaste Bossche doelman kreeg 'n schot van Emin Alkan niet onder controle, waarna spits Bard van den Boogaard simpel in kon tikken. Het tweede Alemse doelpunt was 'n beauty, als in zijn beste jaren kopte van den Boogaard de bal uit 'n strakke corner van Alkan, snoeihard in de touwen.
Met 0-2 was de ruststand bereikt.
Na de rust kwam BLC terug in de wedstrijd, 'n mispeer in de Alemse verdediging werd knap afgemaakt door de Bossche nummer 10.
Alem kwam weer onder de druk uit door 'n doelpunt van Leon Maas, op het randje van buitenspel zorgde hij weer voor 'n marge van twee.
Hierna volgde 'n wat tumultueuse fase in de wedstrijd, waarbij de scheidsrechter 'n hoofdrol opeiste. Hij besliste corner voor BLC, waar achterbal op zijn plaats zou zijn geweest. Uit de aansluitende corner zag de leidsman een Alemse handsbal en legde de bal op de stip. BLC maakte geen fout vanaf 11 meter en scoorde: 2-3. In de volgende minuut ontging hem 'n overtreding op Alex Steenbekkers, toen die daar wat van zei, werd hij voor vijf minuten naar de kant gestuurd. Alem bleef echter met 10 man goed op de been. Meteen nadat Steenbekkers weer binnen de lijnen was, begon Theo Leerintveld weer aan z'n bekende sprint, die zoveel kracht kost, dat hij hem maar 'n tweetal keer per seizoen in kan zetten. Na 25 meter op volle snelheid te hebben gesprint kwam Leerintveld nét op tijd om een dieptepass van Wim Steenbekkers achter de twijffelende Bossche goalie te tikken.
Een knappe 2-4 overwinning. "Ik was vooraf met 'n puntje al tevreden geweest", aldus de tevreden leider/coach van Boxtel.
Als Alem 3 volgende week hekkensluiter OJC Rosmalen verslaat, verzekerd het zich van de 2e plaats op de ranglijst.

Opstelling:

Jorn Bergmans