18-04-2010 Alem 3 - RKJVV/v.Dalsen 7 1 - 3

Alem 3 - RKJVV/v.Dalsen 7   1-3   (0-1)

Alem 3 redt 't niet tegen RKJVV 7

Dat RKJVV 7 de aanstaande kampioen was, daar was iedereen (ondanks het feit dat Alem in theorie nog op gelijke hoogte kon komen) wel over eens. Toch wilde Alem het de Bossche ploeg in deze wedstrijd moeilijk maken en voor de overwinning gaan.
Met o.a. John Laponder (hij speelde in het verleden met 'n aantal RKJVV-spelers samen bij FC Den Bosch) en Marien van Tussenbroek op de bank, begon Alem, met gelegenheids-doelman Herold Verschuure, fris spelend aan de wedstrijd. Het betere voetbal kwam zeker in de beginfase van Alem, RKJVV was meer met zichzelf bezig, vooral mopperend op elkaar speelde het niet goed. Het was aan 'n geweldige reflex van de Bossche goalie te danken, dat 'n schot van John Hondong niet in het doel verdween...
Bij een van de schaarse tegenaanvallen maakte RKJVV toch de openingstreffer via John de Bever. De Bever, die geen meter teveel liep, maar wanneer aangespeeld in "de zestien" levensgevaarlijk was. Verder werd er in de eerste helft vooral door Alem prima gespeeld, maar tot kansen kwamen beide ploegen niet meer.

Ook na rust combineerde Alem wat beter dan RKJVV, dat duidelijk meer moeite had met het harde, hobbelige veld.
Vanuit 'n corner kwam de dik verdiende Alemse gelijkmaker tot stand, hoog opverend kopte Ton Steenbekkers de bal op de binnenkant van de paal en via de binnenkant van de andere paal ging de bal over de lijn. Overigens nog wel aangevochten door RKJVV, constateerde de goed leidende scheidsrechter Cakir : Doelpunt.
Even later hield de uitstekende Bossche doelman RKJVV weer op de been, hij tikte een hard schot van Marien van Tussenbroek met 'n uiterste krachtsinspanning uit de linkerbenedenhoek.
Na een half uur spelen in de tweede helft, liep Alem 3 toch weer achter de feiten aan. Even werd de snelle linkervleugelspits van RKJVV uit het oog verloren en stond het 1-2.
De wedstrijd was hiermee gespeeld, Alem had de kracht niet meer om RKJVV nogmaals de duimschroeven aan te draaien. John Laponder had zich zijn debuut in Alem 3 ook anders voorgesteld, hij viel met 'n hamstringblessure uit. Laponder stond op de plaats van Joop Kollenburg.... misschien heeft dat er iets mee te maken ?
Net voor tijd tikte de Bever zelfs nog de 1-3 binnen, waarmee RKJVV toch écht te veel kreeg. Gezien de wedstrijd was een puntendeling beter op zijn plaats geweest.

RKJVV gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap. Gezien de cijfers op de ranglijst zeker dik verdiend.

Opstelling:

Herold Verschuure