11-04-2010 Emplina 7 - Alem 3 2 - 2

Emplina 7 - Alem 3   2-2   (1-2)

Definitief einde titel-aspiraties

Wie had gedacht dat Alem 3 het verlies van Paasmaandag vanmorgen vlotjes van zich af zou spelen, kwam bedrogen uit. Emplina 7 bleek 'n taaie tegenstander te zijn en pakte dik verdiend 'n punt.
Vanaf minuut 1 was Emplina de betere ploeg en maakte coach van Boxtel zich ernstige zorgen over de goede afloop van deze wedstrijd.
Ondanks het betere veldspel van de Empelse ploeg, werd Alem door Emplina in een zetel geholpen, 'n voorzet van Wim Steenbekkers werd door 'n Empelse verdediger schitterend achter zijn eigen doelman gekopt.
Een van de weinige goede Alemse aanvallen leverde zelfs 0-2 op, 'n combinatie één keer raken tussen Joop Kollenburg, Theo Leerintveld en Alex Steenbekkers, werd door de laatste droog afgerond met 'n diagonaal schot in de linkerbenedenhoek.
Nog voor rust scoorde Emplina met 'n harde schuiver de verdiende aansluitingstreffer.

Na rust gebeurden er nog wat opmerkelijke zaken, de in de rust gewisselde Joop Kollenburg had zich in de doucheruimte ingesloten en na 'n tijdje om hulp geroepen te hebben, werd hij door 'n speelster van Emplina DA2 bevrijd. En zagen we Cor Merks de meeste meters af leggen van allemaal. Zich terug op de atletiekbaan waandend, draaide hij het ene na het andere rondje om het Empelse Veld 2.

In de wedstrijd werd ook na rust door Alem zelden 'n duel of de "tweede bal" gewonnen. Veel kansen gaf Alem ook niet weg. Gaandeweg de tweede helft kreeg Alem zelfs 'n aantal kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Een schot van Theo Leerintveld werd gestopt door de Empelse keeper en ook Leon Maas faalde oog in oog met de keeper om de wedstrijd te beslissen.
In blessuretijd trapte Emplina vanuit 'n makkelijk gegeven vrije trap nog de gelijkmaker binnen.
Zuur voor Alem dat al had gedacht stiekum toch drie punten mee naar huis te nemen, maar gezien de wedstrijd wél verdiend voor Emplina 7.

Opstelling:

Jorn Bergmans