14-03-2010 Alem 3 - SV BLC 4 4 - 1

Alem 3 - SV BLC 4   4-1   (3-1)

Alem 3 klimt naar 2e plaats

Vanmorgen was de tweede plaats op de ranglijst inzet voor de wedstrijd tussen de nummer 2 en de nummer 3 SV BLC 4 en Alem 3.
De gasten waren met 'n zeer smalle selectie naar Alem gekomen en konden maar 10 spelers opstellen.
Alem leek in de beginfase van dit buitenkansje te profiteren en ging voortvarend van start. Na een verre uittrap van doelman Jorn Bergmans, gaf Theo Leerintveld de bal in een tijd door aan opkomende middenvelder Wim Steenbekkers en stond het na 5 minuten spelen al 1-0.
Alem ging door en er werd in het eerste kwartier zelfs "gezauberd" hakjes, stiftjes, driehoekjes, kortom er werd uitstekend gevoetbald. Na 'n schitterende aanval schoof Theo Leerintveld de bal in de linker-benedenhoek. Toen Leerintveld even later ten val werd gebracht binnen de beruchte zestien-meterlijnen, schoot Joop Kollenburg vanaf de penaltystip onberispelijk raak.
Daarna was het gedaan met de dadendrang van Alem 3 en zakte haar voetbal naar een bedenkelijk niveau. SV BLC kwam steeds beter in de wedstrijd. De tien, voornamelijk Turkse balkunstenaars, maakten het Alem in het vervolg van de wedstrijd erg moeilijk. Een schitterend afstandschot zette de 3-1 ruststand op het bord.

Ook na rust knoeide Alem rustig verder, het hanteerde veelvuldig de lange bal in plaats van het zo geroemde combinatiespel.
Toch scoorde Alem na rust weer als eerste. BLC had geen antwoord op een vlijmscherpe Alemse counter. Theo Leerintveld werd diep gestuurd en vanaf de achterlijn behield hij het overzicht en bediende Joop Kollenburg, die na een sprint van zo'n dikke veertig meter nét op tijd kwam om de bal in het Bossche doel te schuiven.
BLC gaf niet op en speelde vol op de aanval en kreeg ook kansen, driemaal moest Alem-keeper Bergmans de bal over de lat, uit het Alemse doel tikken en bij 'n onoverzichtelijke situatie zagen de spelers van SV BLC, de bal over de doellijn... de goed leidende scheidsrechter van der Burg liet echter doorspelen.
De late treffer van de Bosschenaren bracht de Alemse overwinning niet meer in gevaar.

Joop Kollenburg was vanmorgen de "Heintje Davids" van de wedstrijd. Hij werd verschillende keren gewisseld, maar kwam steeds weer terug in het veld...

Opstelling:

Jorn Bergmans