07-03-2010 Alem 3 - Maliskamp 6 2 - 1

Alem 3 - Maliskamp 6   2-1   (1-0)

Winterstop voorbij

Alem 3 nam vanmorgen ternauwernood afscheid van de winterstop. Ondanks 'n keihard bevroren veld werd de eerste wedstrijd in 2010 gespeeld: de zes punten wedstrijd tegen Maliskamp 6.
Beide ploegen hadden in de beginfase problemen met het harde en spekgladde veld, maar naarmate de bleke voorjaarszon het Alemse sportpark verwarmde, kwamen beide ploegen beter in hun spel en ontvouwde zich 'n spannende wedstrijd. Met fysiek spel probeerde Maliskamp het betere veldspel van Alem te ontregelen en slaagde daar in de beginfase wonderwel in, maar de weer uitstekend keepende Jorn Bergmans en geklungel van de Maliskampse voorwaartsen voorkwamen dat Maliskamp al vroeg in de wedstrijd op voorsprong kwam.
Daarna nam Alem het heft in handen en kwam door 'n schitterende goal van Alex Steenbekkers op voorsprong. Een stand waarmee ook werd gerust.

Vlak na rust nam Alem nog meer afstand van Maliskamp; uit een corner kopte Theo Leerintveld de 2-0 binnen.
Na deze voor Alem veilig lijkende voorsprong, ging Maliskamp op jacht naar een beter resultaat.
De Rosmalense ploeg draaide Alem de duimschroeven aan en omdat Alem 3 conditioneel het gemiddeld veel jongere Maliskamp nauwelijks kon bijbenen, kwam het onder grote druk te staan. Doelman Bergmans ranselde de ene na de andere bal uit zijn doel, maar moest in de 80e minuut toch capituleren op 'n kopbal van de vrijstaande Maliskampse spits.
Maliskamp zette nog eens aan, maar Alem 3 sleepte op haar tandvlees de zwaarbevochten 2-1 stand over de eindstreep.

Opstelling:

Jorn Bergmans