13-12-2009 Den Dungen 9 - Alem 3 1 - 2

Den Dungen 9 - Alem 3   1-2   (0-1)

Zwaarbevochten overwinning

Na bijna 'n maand van afgelaste wedstrijden, rolde de bal vanmorgen weer op het sportpark van Den Dungen. Den Dungen 9 had Alem 3 in eerste wedstrijd nog met 2-3 afgetroefd, dus Alem 3 was met revanche-gevoelens naar Brabant afgereisd met 'n 14-koppige selectie, terwijl tot ieders verassing, ondanks 'n temperatuur nét boven 't vriespunt, ook Joop Kollenburg zich in Den Dungen meldde. 15 spelers, een luxe-probleem voor coach van Boxtel.
Even leek het erop dat de coach de juiste samenstelling had gevonden, vanaf de aftrap hield Alem fris combinerend de bal minutenlang in eigen gelederen. Gaandeweg de eerste helft kwam Den Dungen beter in haar spel en werd het 'n echte wedstrijd, met kansen over- en weer.
Goed keeperswerk van beide doelmannen voorkwam dat er werd gescoord, waarbij Alem doelman Jorn Bergmans zich onderscheidde door zich 'n aantal keer dapper voor de voeten van de Den Dungense spitsen te gooien. Bergmans die vandaag 'n ijzersterke wedstrijd speelde.
Vlak voor rust legde Leon Maas twee verdedigers in de luren en zijn voorzet werd door Theo Leerintveld op waarde geschat, zodat Alem met 'n 0-1 voorsprong ging rusten.

Coach van Boxtel wisselde in de rust vier spelers, en dit had konsekwenties; de organisatie in de tweede helft was zoek en Alem kwam in het begin van de tweede helft onder grote druk, wat leidde tot 'n spervuur aan corners en de gelijkmaker kon niet uitblijven. Uit een van de vele hoekschoppen werd de 1-1 ingekopt.
Den Dungen ging op zoek naar de overwinning en Alem had in het tweede bedrijf weinig meer in te brengen en moest zich beperken tot verdedigen en 'n paar spaarzame counters. Alem wankelde en kraakte, maar hield stand.
Vlak voor tijd lanceerde Corné Steenbekkers de pijlsnelle Thomas van Mook en diens voorzet werd wederom door Theo Leerintveld, na 'n "sprint" van 40 meter, onder de Den Dungense goalie door in het doel getikt.
In de resterende minuten kwam de Alemse overwinning niet meer in gevaar en waar 'n puntje de verhouding in de wedstrijd beter had weergegeven, pakte Alem 3 tóch de volle drie punten.

Opstelling:

Jorn Bergmans