15-11-2009 OJC Rosmalen 15 - Alem 3 1 - 5

OJC Rosmalen 15 - Alem 3   1-5   (1-1)

Slechte wedstrijd zonder gevolgen

Door de vele blessures, afmeldingen en griep, moest Alem 3 met 'n zeer krappe selectie aantreden tegen hekkensluiter OJC Rosmalen 15.
Theo Leerintveld had zich zelfs genoodzaakt gezien de Alem 3 selectie met 'n Australier en 'n Colombiaan op sterkte te brengen.
Zoals gewoonlijk waaide en regende het weer over de kale 10 velden tellende lege vlakte wat het OJC Sportpark wordt genoemd. Halverwege de wedstrijd was onze wisselspeler uit Colombia in geen velden of wegen meer te vinden, navraag bij zijn compaan leerde dat hij het erg koud had gehad: "He got blue and went inside" aldus onze reserve-speler van Down-Under.

Alem 3 begon desatreus aan de wedstrijd en het was te wijten aan onkunde bij de Rosmalense tegenstander, dat Alem niet al na vijf minuten met 2-0 achter stond.
Alem 3 dat onverwacht grote problemen had met het kunstgrasveld, bleef slecht spelen, maar creëerde dankzij de zwakke tegenstander tóch legio kansen. Een van deze mogelijkheden werd door Wim Steenbekkers werkelijk schitterend afgerond, buitenkant voet ramde hij de bal in de Rosmalense kruising.
Omdat Alem zwak bleef spelen kwam OJC voor rust (niet onverdiend) op gelijke hoogte. Jack Bogers duidelijk als rechtsback niet op de juiste plaats, dekte de snelle OJC-linkerspits aan de buitenkant, waardoor deze naar binnen snijdend ook Alem-goalie Bergmans kansloos liet.

Na 'n donder-speech van Alem-coach van Boxtel, zagen we na rust 'n ander Alem. Zoals van dit team gewend, werd er weer gecombineerd, driehoekjes opgezet en kansen gecreëerd. terwijl keeper Jorn Bergmans in het Alem doel stond te kleumen, scoorde Leon Maas aan de andere kant 'n glaszuivere hattrick en 'n "kop-goal" van René van Boxtel, die zoals de laatste weken gebruikelijk, in de tweede helft weer uitgroeide tot beste man aan Alem-zijde.
Man van de wedstrijd was echter de Rosmalense keeper, die zijn team in de tweede helft behoedde voor 'n nederlaag met dubbele cijfers.
1-5 was 'n aan de ene kant, gezien het slechte Alem-spel geflateerde zege, aan de andere kant mocht OJC met deze uitslag de handjes dichtknijpen, gezien de scheepslading door Alem gemiste kansen.

Opstelling:

Jorn Bergmans