25-10-2009 RKJVV/v.Dalsen 7 - Alem 3 7 - 3

RKJVV/v.Dalsen 7 - Alem 3   7-3   (2-0)

Alem 3 loopt tegen grote nederlaag aan

Het door blessures gehavende Alem 3 liep vanmorgen tegen titelkandidaat RKJVV/v.Dalsen 7 tegen 'n zware nederlaag aan.
Voor de wedstrijd gaf Theo Leerintveld aan, vandaag als "laatste man" te willen spelen, vanwege wat lichte rugklachten. Hij kreeg van coach van Boxtel nul op het rekest (verzoekschrift) en speelde gewoon in de spits, waar hij thuishoort.
RKJVV 7 is 'n team van oud-voetballers, waarvan 'n aantal (waaronder Wilbert Goossens en Ad Peters) betaald voetbal-ervaring heeft. Het miste vandaag voormalig FC Den Bosch en Feyenoord spits en éénmalig international Jan Peters. Zijn plaats in de punt van de aanval werd overgenomen door ex-zaalvoetbal international John de Bever, geflankeerd door 2 jonge pijlsnelle vleugelspitsen.

Hoewel RKJVV 'n veldoverwicht had, was het Alem dat in de beginfase door enkele scherpe counters de beste kansen had. Leerintveld vrij voor de Bossche doelman, mikte de bal op diens uitgestoken rechtervoet en 'n doelpunt van René van Boxtel werd om onduidelijke redenen door de scheidrechter geannuleerd.
RKJVV liet zich door de Alemse kansen niet in de war brengen en bleef geduldig combineren en kwam na 'n half uur spelen wat gelukkig op voorsprong. Een mislukt schot werd door stand-in laatste man Martien Toonen van richting veranderd waardoor Alem-goalie Leyten kansloos was. Vlak voor rust scoorde de linkerspits na 'n rush en 'n droog schot in de rechter-benedenhoek 2-0.

De tweede helft begon als 'n kopie van de eerste, weer zag Theo Leerintveld zijn schot door de RKJVV-keeper met de voet gestopt, waarna RKJVV in de aansluitende aanval 3-0 op de borden bracht.
Theo scoorde, na 'n voorzet van aanvoerde Wim Steenbekkers koppend 3-1. RKJVV zette nog 'n keertje aan en scoorde snel haar vierde en vijfde treffer. Bij het 5e Bossche doelpunt ging de scheidsrechter in de fout. Hij vroeg de RKJVV-spelers te wachten op zijn fluitsignaal bij het nemen van 'n vrije trap. RKJVV wachtte daar niet op, nam de vrije trap snel en doeltreffend.
Tot Alemse verbazing kende de scheidrechter (alhoewel niet gefloten) het doelpunt tóch toe.
Halverwege de tweede helft leek Alem door doelpunten van René van Boxtel en Theo Leerintveld nog terug in de wedstrijd te komen. De eindsprint van RKJVV/v.Dalsen 7 was Alem 3 echter te machtig en het nam in de slotfase nog duidelijk afstand van de oranjehemden.

Opstelling:

Paul Leyten