18-10-2009 Maliskamp 6 - Alem 3 2 - 4

Maliskamp 6 - Alem 3   2-4   (1-3)

Alem 3 zet knappe prestatie neer

Alem ging vanmorgen op bezoek bij het nog ongeslagen Maliskamp 6, een vriendenploeg overgekomen van OJC Rosmalen. Ondanks de vele blessures (zie verslag vorige week + Ton Steenbekkers die deze week nog afhaakte) had Alem-Coach van Boxtel toch 'n sterk Alem 3 op de been weten te brengen.
Theo Leerintveld speelde vandaag voor het eerst in zijn voetballeven op het middenveld, vlak achter de spitsen Leon Maas en Bard van den Boogaard. Dit pakte in deze wedstrijd wonderbaarlijk goed uit, in de eerste twintig minuten speelde Alem Maliskamp compleet van de mat.
In de 2e minuut tikte de Maliskampse doelman 'n schot van Leon Maas nog over de lat, de aansluitende corner werd door Bard van den Boogaard ingekopt. 5e Minuut, vrije trap voor Alem, door Wim Steenbekkers rechtdoor langs muur en keeper in het doel gejaagd. En als van den Boogaard de bal bij de volgende aanval niet op de paal maar in het doel had geschoten, had er na 7 minuten al 'n 0-3 voorsprong voor Alem op de borden gestaan. De 0-3 kwam er toch, 'n uitstekende voorzet van Tom van Geffen werd door Bard van den Boogaard schitterend ingekopt.
Daarna kwam Maliskamp, wat bekomen van de schrik, beter in de wedstrijd. Hoewel 2 meter buitenspel staand, mocht een van de Maliskampse spitsen (ondanks het vlagsignaal van de Alemse grensrechter) van de scheidsrechter toch doorgaan en scoorde 1-3.
Dezelfde scheidsrechter keurde even later, om onduidelijke redenen, wél 'n prachtig doelpunt van Theo Leerintveld af. (Doelpunt van het jaar, aldus Leerintveld).

Ook na rust kwam Alem goed uit de startblokken. Weer was het Bard van den Boogaard die raak kopte. 3 doelpunten in één wedstrijd is 'n Hattrick, 3 gekopte doelpunten in één wedstrijd: een Headtrick!
Na een kwartier spelen in de tweede helft leidde 'n goedlopende Maliskampse aanval tot hun tweede doelpunt. Omdat naargelang de wedstrijd vorderde het leeftijdsverschil tussen beide teams begon te tellen, kwam Alem onder druk te staan en rook Maliskamp kansen om de score toch nog om te kunnen draaien. Het stuitte bij haar pogingen echter telkens op de uitstekend spelende Alem-doelman Paul Leyten. Compliment ook aan Maarten Steenbekkers, die de Maliskampse Ronaldo (air en witte schoentjes) in de tweede helft geen enkele kans gaf om gevaarlijk te worden. Alem bleef op de been en sleepte al was het maar op grond van die geweldige eerste twintig minuten verdiend de drie punten binnen.

Opstelling:

Paul Leyten