20-09-2009 RKKSV 6 - Alem 3 2 - 0

RKKSV 6 - Alem 3   2-0   (0-0)

Slechtste seizoensstart ooit

Na jarenlang heroïsche duels geleverd te hebben met RKKSV 5, is dit seizoen RKKSV 6 de tegenstander van Alem 3. RKKSV 6 vorig seizoen in de competitie nog uitkomend als RKKSV 3.
Dachten we vorige week al tegen een junioren-team te spelen, dit RKKSV was zelfs nog jonger. Er werd zelfs al geopperd contact op te nemen met de KNVB om Alem 3 weer in de senioren-competitie in te delen.

Omdat RKKSV verzuimd had voor 'n scheidrechter te zorgen, stond de wedstrijd onder leiding van Fons van Boxtel, die inderhaast was opgeroepen om in deze wedstrijd de coaching op zich te nemen, maar zich genoodzaakt zag het scheidrechtersfluitje te hanteren.

Alem had het in deze wedstrijd bijzonder moeilijk, het werd constant overlopen door het fel spelende RKKSV.
Van opbouwen was bij Alem 3 geen sprake en het werd gedwongen om vaak de lange bal te spelen, waardoor steeds balverlies werd geleden. Dankzij 'n als laatste man uitblinkende Emin Alkan en de uitstekend keepende Piet van Boxtel, werd er met 0-0 gerust. Alem creëerde in de eerste helft geen enkele kans.

Na rust speelde Alem wat beter, maar het wachten was toch op het eerste Kruisstraatse doelpunt en dat kwam er dan ook. Na Alems balverlies op het middenveld werd de pijlsnelle Rosmalense spits gelanceerd en alleen voor Alem-doelman van Boxtel rondde hij beheerst af.
Daarna speelde Alem wat meer naar voren en kreeg het zelfs 'n aantal goede kansen op de gelijkmaker; De kopballen van Wim Steenbekkers en Jack Bogers misten echter doel en Theo Leerintveld faalde alleen voor de RKKSV keeper.
Tien minuten voor tijd counterde RKKSV naar 2-0, De Kruisstraatse rechtsbuiten krulde de bal met buitenkant voet schitterend in het Alemse doel en daarmee was de wedstrijd gespeeld, in de resterende minuten gebeurde er nagenoeg niets meer.

Samenvattend: 'n sportieve wedstrijd met 'n terechte winnaar.

Opstelling:

Piet van Boxtel