03-05-2009 Alem 3 - Wilhelmina 9 3 - 3

Alem 3 - Wilhelmina 9   3-3   (2-1)

Afscheid van 164 jaar voetbal-ervaring

De wedstrijd van vandaag stond in het teken van het afscheid van Fons van Boxtel, Hans Hanegraaf en Adri Leerintveld, samen goed voor 'n slordige 164 jaar ervaring.
In de 55e minuut werd de wedstrijd van vandaag onderbroken en kwam er een einde aan de actieve voetbalcarriere van Adri en Fons, terwijl Hans na de wedstrijd stopte, na een periode van een kleine 20 jaar, als speler/leider/coach van Alem 3.

Hans Hanegraaf, Fons van Boxtel en Adri Leerintveld stoppen er mee.

Oh ja, er werd ook nog gevoetbald, tegen in vergelijking met bovenstaand drietal, de junioren van Wilhelmina.
Alem begon goed combinerend aan de wedstrijd, echter in een veel te laag baltempo, waardoor Wilhelmina nauwelijks in de problemen kwam en het gaande de wedstrijd het commando overnam. Dankzij het uitstekende keeperswerk van Jorn Bergmans, driemaal kwam hij oog in oog met een doorgebroken Wilhelmina-spits en evenzoveel keer bracht Bergmans redding, kwam Alem niet op achterstand. Na een uitstekende diepte-pass van Hans Brekelmans kwam Alem zelfs op voorsprong. René van Boxtel bracht de geflatteerde 2-0 op de borden. A la Gerd Müller zette hij met zijn achterwerk de Bossche voorstopper opzij en in de draai mikte hij de bal diagonaal in de verre hoek.
Vlak voor rust moest Jorn toch nog capituleren toen weer 'n Wilhelmina-speler vrij voor hem opdook, zodat er met een 2-1 stand werd gerust.

In de tweede helft had Alem het erg moeilijk, tegen een ontketend Wilhelmina en moest het zich beperken tot countervoetbal. Bij een van deze uitvallen was René weer succesvol: 3-1. Hans Brekelmans zag zijn inzet door de Bossche doelman gekeerd en René van Boxtel raakte nog een keer de lat.
In het slotoffensief van Wilhelmina kon Alem de voorsprong niet vasthouden. Aanval na aanval rolde richting het Alem-doel, waardoor Wilhelmina toch nog een verdiend gelijkspel uit het vuur sleepte. Alem mocht zich zelfs in de handen knijpen dat een schot van de Wilhelmina-spits, in de extra tijd, nét naast de Alemse goal ging.

Opstelling:

Jorn Bergmans