19-04-2009 Maliskamp 5 - Alem 3 2 - 3

Maliskamp 5 - Alem 3   7-4   (5-3)

Zwaarbevochten overwinning

Alem 3 heeft het traditioneel altijd lastig in Maliskamp en regelmatig gaan er daar dan ook wedstrijden verloren. Na de zeperd van vorige week, zou ook zomaar in Rosmalen verloren kunnen worden.
Maliskamp begon gretiger aan de wedstrijd dan Alem, maar het waren de oranjehemden, die in de eerste helft 100% van haar kansen benutte. René van Boxtel, vandaag de beste man van Alem, altijd aanspeelbaar en niet van de bal te zetten, slalomde, ondanks zijn bijna 100 kg, lichtvoetig door de Maliskampse verdediging om met een droge knal af te ronden. Een afstandschot van de ongetrainde Bas Brekelmans werd door de Rosmalense doelman verkeerd beoordeeld, zodat Alem met een 2-0 voorsprong dacht te gaan rusten. Een ongelukkig moment in de Alemse verdediging zorgde op slag van rust nog voor de Maliskampse aansluittreffer.

Na rust tapte Maliskamp uit een ander vaatje (te) agressief spelend werd Alem onder grote druk gezet.
Alem keeper Jorn Bergmans revancheerde zich voor zijn mindere optreden vorige week en hield Alem 3 tijdens deze fase in de wedstrijd.
Dreh und Angelpunkt Ton Steenbekkers stuurde de razendsnelle Thomas van Mook de diepte in, van Mook omspeelde twee verdedigers en schoot de bal diagonaal achter de kansloze Maliskampse goalie in de verre hoek: 1-3.
Maliskamp gaf zich niet gewonnen en een hard schot vanaf de zestienmeterlijn betekende een kwartier voor tijd 2-3.
Door als leeuwen te verdedigen en met hier en daar wat geluk, bracht Alem deze stand over de eindstreep.

Volgende week rust en het weekeinde daarop de laatste wedstrijd van 'n succesvol seizoen, thuis tegen Wilhelmina 9.

Opstelling:

Jorn Bergmans