05-04-2009 Alem 3 - RKJVV 6 0 - 0

Alem 3 - RKJVV 6   0-0   (0-0)

Alem 3 loopt niet in op koploper RKJVV

De nummers één en twee uit de competitie stonden vanmorgen tegenoverelkaar op sportpark "de Oude Maas". De opdracht voor Alem 3 was simpel: winnen, om nog zicht te behouden op de titel.
Het was echter RKJVV 6 dat veel feller en beter aan de wedstrijd begon dan Alem 3. Tot kansen leidde dit niet en de inderhaast opgeroepen stand-in Alem-doelman Mari Leerintveld kwam niet in problemen. Alem kwam in de eerste helft tot één gevaarlijk schot van de goed spelende (dat mag ook weleens gezegd) Theo Leerintveld, uitstekend gepareerd door de Bossche keeper.

RKJVV ontleend haar kracht aan het hechte verdedigingsblok, dat scherp en geconcentreerd spelend heel weinig weggaf. Ondanks een veldoverwicht in de tweede helft, ontbrak het Alem aan raffinement, om de Bossche defensie in problemen te brengen. Aanvallend kwam RKJVV na rust nog maar zelden in de buurt van het Alemse doel.
Fons van Boxtel, speelde naar eigen gevoel 'n moeizame wedstrijd, (met, aldus Leon Verhoeven, af en toe een "Zieken-Fon(d)s balletje"), maar is nog altijd van grote waarde voor dit Alem en ondanks eigen aandringen, werd hij terecht niet gewisseld.

Vlak voor tijd kwam voor Alem 3 toch nog de kans om de wedstrijd winnend af te sluiten, eindelijk vond aanvoerder Wim Steenbekkers 'n gaatje in de RKJVV-verdediging, hij bereikte Leon Maas, die de uitkomende Bossche doelman ontweek en de bal, dacht hij, in het lege doel schoot. De aanvoerder van RKJVV haalde de bal echter op miraculeuze wijze van de lijn.

Zo eindigde de door beide ploegen sportief gespeelde wedstrijd, na het laatste fluitsignaal van de goed leidende arbiter Ben Broekmeulen in een doelpuntloos gelijkspel, waardoor Alem op 5 punten afstand blijft van RKJVV, dat met deze uitslag een voorschot neemt op het kampioenschap.

Opstelling:

Mari Leerintveld