30-11-2008 Wilhelmina 9 - Alem 3 2-4

Wilhelmina 9 - Alem 3   2-4   (2-1)

Winst in Den Bosch

Het weer nodigde vanmorgen niet uit, om eens lekker te gaan voetballen. Temperatuur rond het vriespunt, natte sneeuw en een gure wind.
De wedstrijd tegen het hoog op de ranglijst geklasseerde Wilhelmina 9 ging door.

Alem 3 speelde 'n ronduit slechte eerste helft, slap spelend, onthutsend in de passing, alle ballen werden te zacht of onnauwkeurig ingespeeld. Alem liep alleen maar achter het snel (via 2 uitstekende middenvelders) omschakelende Wilhelmina aan.
Alem zette zich nog wel op voorsprong, de enige acceptabele aanval in de eerste helft werd door Tom van Geffen met hoofd doeltreffend afgerond. Daarna had Alem geen antwoord op de Bossche aanvallen. Nadat doelman Ben van Boxtel eerst nog in een één tegen één situatie uitstekend redde, werd in de rebound de bal in het Alemse doel gewerkt. Een schitterend afstandschot betekende de 2-1 ruststand.

In de rust werd op advies van routinier Fons van Boxtel enkele tactische aanpassingen gedaan. zo werden Marc van Boxtel en Peter de Cocq van Delwijnen aan de twee belangrijke Bossche middenvelders gekoppeld. Daardoor was in de tweede helft de angel uit de Bossche ploeg en kon het niet meer gevaarlijk worden.
Kees-Jan Zwanenberg schoof halverwege het tweede bedrijf bekeken de gelijkmaker binnen. Vlak daarop kwam Alem weer op voorsprong, de niet van de bal te krijgen René van Boxtel, werd door Wim Steenbekkers ingespeeld, draaide uit en joeg met rechts de bal achter de Wilhelmina-goalie.
Wilhelmina zette nog wel aan, maar verder dan wat gemopper op de uitstekend fluitende arbiter Heemskerk, kwam men niet.
12 seconden voor tijd besliste uitblinker Thomas van Mook de wedstrijd, na een rush vanaf het middenveld, kapte hij de Bossche libero uit en trapte de bal beheerst in het doel voor de 2-4 eindstand.

Opstelling:

Ben van Boxtel

Henri v/d Berk Fons Van Boxtel Leon Verhoeven
(Marc van Boxtel)
Martien Toonen
(Jelle Bogers)

Tom van Geffen Wim Steenbekkers Kees-Jan Zwanenberg Thomas van Mook

René van Boxtel Jacco Bogers
(Peter de Cocq v.Delwijnen)

Wissels:

Jelle Bogers