09-11-2008 Alem 3 - Maliskamp 5 7-2

Alem 3 - Maliskamp 5   7-2   (4-0)

Alem 3 pakt de draad weer op

Interim coach Martien Toonen zag vanmorgen twee vergeten voetballers het door blessures geteisterde Alem 3 weer op sterkte te brengen. Edwin Redering en Vincent van Dulmen hadden besloten hun kicksen weer uit de wilgen te halen, om mee te doen in de vooraf als lastig bestempelde wedstrijd tegen Maliskamp 5.
Maliskamp, dat vorige week de wedstrijd tegen RKJVV had bekeken, dacht Alem te bespelen met twee snelle buitenspelers. Deze Rosmalense strategie mislukte, omdat de Alem backs Henri v/d Berk en Jelle Bogers geconcentreerd spelend, deze twee snelle jongens neutraliseerden.
Vervolgens won Alem de slag op het middenveld, onder leiding van de weer als vanouds opererende Wim Steenbekkers en de zuinig spelende Vincent van Dulmen, daarbij opgeteld dat Thomas van Mook een van zijn beste wedstrijden speelde in het shirt van Alem 3, konden doelpunten niet uitblijven. Rechter middenvelder Tom van Geffen denderde keer op keer over zijn directe tegenstander, scoorde de 2-0, nadat René van Boxtel al voor 1-0 had gezorgd. René, die na 'n half uur zijn machtige wapen weer in stelling bracht en hoog boven de Maliskampse verdedigers uit, de 3-0 binnenkopte. Vlak voor rust strompelde de nog steeds geblesseerde (hoewel hij daar zelf anders over dacht) Theo Leerintveld de 4-0 ruststand binnen.

Theo, die zich na rust koning van de assist liet kronen: 4 assists van mijn voet, aldus Leerintveld. Theo Leerintveld die zich na jarenlang topscorer te zijn geweest, nu noodgedwongen toelegt op het geven van de eindpass. Met het verstrijken der jaren zal Theo zich na "de assist" toe gaan leggen op de titel "koning van de kopballen" en zal hij later nog de titel "koning van de ingooi" op zijn palmares bij proberen te schrijven.
Ondertussen scoorde Alem nog 'n paar keer, onder andere door de goed ingevallen Rob Bouwman. Door slordig spel van Alem scoorde Maliskamp onnodig tweemaal tegen.

Volgende week 'n rustdag, daarna de inhaalwedstrijd tegen het altijd lastige RKKSV 6

Opstelling:

Paul Leyten