14-09-2008 TGG 9 - Alem 3 2-3

TGG 9 - Alem 3   2-3   (1-1)

Alem 3 pakt stiekum 3 punten

Alem 3 beleefde vandaag 'n unicum, voor het eerst speelde het 'n officiele wedstrijd op kunstgras, voor de wat oudere spelers (lees Adri Leerintveld) 'n aparte belevenis. Adri speelde vandaag dan ook de volle 90 minuten.

In het eerste kwartier van de wedstrijd tegen TGG 9 leken zich donkere wolken samen te pakken boven Alem 3. Het kwam er in de beginfase niet aan te pas tegen het zeer jeugdige TGG.
De voornamelijke Turkse en Noord-Afrikaanse spelers trokken de trucendoos helemaal open en aanval na aanval golfde naar het Alemse doel, waar keeper Paul Leyten zijn handen vol had, om het Alemse doel schoon te houden.
Na 20 minuten moest Leyten toch capituleren en kwam TGG verdiend op voorsprong.
Hoewel niet verwacht bleef Alem daarna redelijk overeind, omdat de Bossche bal-kunstenaars allemaal hun eigen wedstrijdje begonnen te spelen, allemaal aan wilden vallen en niet meer aan verdedigen dachten. Jacco Bogers ontsnapte op het randje van buitenspel aan de aandacht van de TGG-verdediging, die alleen door 'n handsbal 'n doelpunt kon voorkomen. Vanaf elf meter maakte Joop Kollenburg geen fout en ging Alem tot haar eigen verbazing met 'n gelijke stand de rust in.

Vlak na de rust kwam Alem 3 zelfs op voorsprong, na een diepe bal werd door John Hondong dusdanig druk gezet, dat een van de TGG-verdedigers de bal langs de eigen doelman in het doel tikte.
Ook in de rest van de tweede helft zat het voor Alem niet tegen, TGG raakte nog 'n paar maal de lat, maar onder leiding van een uitstekend spelende Emin Alkan kwam Alem steeds beter in de wedstrijd en kwam na een messcherpe counter door Jacco Bogers op een 1-3 voorsprong.
TGG scoorde met 'n prachtig afstandschot (onhoudbaar voor doelman Leyten) nog wel het anschluß-doelpunt, maar verder dan dat kwam de Bossche equipe niet.

Opstelling:

Paul Leyten